In Memoriam: Jo van der Zanden

22 april 2023

Geschrokken en bedroefd zijn we door het plotselinge overlijden van Jo van der Zanden. Jo was een G.V.V.’er in hart en nieren en werd in januari van dit jaar nog gehuldigd voor het 65-jarig (!) lidmaatschap. Hij overleed vrijdagochtend op 78-jarige leeftijd.

Jo van der Zanden was lid van de club sinds 1 september 1956. Hij was in zijn jonge jaren een technisch behendige speler en bereikte met dat talent het eerste elftal van de zwartwitten. Hij speelde liefst zeven jaar in de hoofdmacht, om precies te zijn van 1964 tot en met 1971. Als aanvaller heeft hij vele doelpunten op zijn naam staan.

In 1972 besloot hij naar Gemert 3 te gaan en daar plakte hij er nog vele mooie jaren aan vast, ook als doelman. Hij maakte deel uit van het legendarische elftal dat op sportpark Molenbroek sinds jaar en dag bekend staat als ‘aauw Gimmert 3’, een vriendengroep die al vele jaren lief en leed deelt en toevallig afgelopen vrijdag het 50-jarig jubileum van het kampioenschap in de derde klasse wilde vieren.

Na zijn actieve carrière bleef Jo betrokken en actief voor de club. Zo was hij jarenlang het gezicht van de B-selectie als trainer en leider.

Jo, we zullen je missen!

Wij wensen Thea, de kinderen en kleinkinderen, familie, vrienden en kennissen heel veel sterkte toe bij het dragen van dit grote verlies.

Jo bij de huldiging van het het 65-jarig lidmaatschap bij de nieuwjaarsreceptie begin januari van dit jaar.

Jo als doelman van het kampioenelftal van Gemert 3, 1973.