In memoriam: Jan Mennen (1954-2021)

31 mei 2021

Tot onze grote droefenis bereikte ons zondag het bericht dat Jan Mennen is overleden. Jan was al sinds jaar en dag een zeer actieve en betrokken vrijwilliger van onze vereniging. Hij verloor zondagochtend de strijd tegen een ongeneeslijke ziekte. Jan werd 67 jaar.

Jan was bijna veertig jaar lid van vv Gemert en vervulde in die jaren tal van functies. Zo was Jan zeer betrokken bij de jongste jeugd. Hij trainde vele jaren de F1, maar ook andere teams. Jan was een van de grondleggers van de Mini-F; de categorie tussen de Duvelkes en de F in. Met grote passie maakte hij zich sterk voor dit nieuwe initiatief, dat inmiddels helemaal ingeburgerd is, met Jan tot op het laatst als drijvende kracht.

Tegelijkertijd was Jan zeer actief voor de wat oudere voetballers van de zwartwitten. Hij speelde bij de veteranen en was later lange tijd een van de coördinatoren. Toen Gemert enkele jaren geleden begon met Walking Football was Jan een van de kartrekkers. Ook speelde hij zelf elke woensdagochtend fanatiek mee.

De vereniging deed kortom nooit vergeefs beroep op Jan. Altijd stond hij klaar om te helpen en bij te springen. In 2013 werd Jan uitgeroepen tot Lid van Verdienste van vv Gemert.

Groot was de ontzetting dan ook toen we enkele maanden geleden hoorden van zijn ziekte; een strijd die hij ondanks zijn doorzettingsvermogen en geestelijke kracht niet kon winnen. Spelers van de Mini-F brachten hem onlangs nog een bezoek. Jan kreeg een groepsfoto aangeboden en een map met tekeningen van de spelertjes. Ook werd de ‘Jan Mennen Mini F-bokaal’ in het leven geroepen, een prachtig moment dat hem zeer ontroerde.

Jan, we gaan je ontzettend missen.

Wij wensen zijn vrouw Franca, zoon Harm en schoondochter Yvonne, de kleinkinderen Ise en Tren en alle familie en vrienden heel veel sterkte toe bij het dragen van dit grote verlies. Gecondoleerd.

Bestuur vv Gemert

Jan tussen de spelertjes van de Mini F.

De Jan Mennen Mini F-bokaal.