In memoriam: erelid Jan Kersten

9 november 2019

Tot onze schrik en droevenis bereikte vv Gemert het bericht dat erelid Jan Kersten (74) afgelopen weekeinde plotseling is overleden. Jan was bijna veertig jaar lid van onze vereniging en gedurende vele tientallen jaren een onmisbaar vrijwilliger op tal van fronten.

Jan Kersten werd in 2001 uitgeroepen tot erelid, een titel die binnen vv Gemert slechts bij hoge uitzondering wordt verleend. Jan kwam de waardering toe. Lid geworden in 1981 werd hij vier jaar later al bestuurslid van de vereniging. Dat bleef hij tot 2001, meer dan zestien jaar derhalve, eerst in het jeugdbestuur, later in het hoofdbestuur.

Vele leden kennen Jan vooral als betrokken leider van het eerste elftal. Die functie vervulde hij tussen 1993 en 2001. Zo maakte Jan deel uit van de staf bij de successen in de tweede helft van de jaren negentig: het kampioenschap in de eerste klasse in 1995, de titel in de hoofdklasse in 1998 en de winst van de KNVB-beker voor amateurs en Supercup in 1999. Het waren de jaren dat zijn zoon Arno de vaste goalie was van de zwartwitten.

Ook maakte Jan zich verdienstelijk bij allerlei klussen binnen de club. Zo was hij in de loop der jaren bijvoorbeeld lid van de reclamecommissie, de commissie avondvierdaagse en de jubileumcommissie rond het 75-jarig bestaan. Ook trok hij vaak de kar bij verbouwingen van de accommodatie. In 1992 werd Jan al geëerd als Lid van Verdienste.

Voetbalvereniging Gemert wenst (klein-)kinderen, familie en vrienden van Jan veel sterkte toe bij het dragen van dit grote verlies.

De A-selectie in het kampioensjaar 1994-1995.