Hard werken niet beloond bij Vrouwen 1

4 oktober 2021

In de stromende regen konden de dames van vv Gemert VR1 helaas niet de punten mee naar Gemert nemen. De tegenstander, MVC Vrouwen 1, bleek net iets fortuinlijker te zijn in een duel waar geen van beide teams overtuigde.

De weersvoorspellingen gaven al aan dat er veel water zou vallen en er werd zelfs door sommigen al rekening gehouden met een afgelasting. De velden in De Mortel lagen er echter meer dan prima bij en dus kon de wedstrijd tussen de buren gewoon plaatsvinden.

Net voor de zomervakantie hadden de vouwen uit Gemert al een keer geoefend tegen de geelzwarten en toen kwam MVC als winnaar uit de bus. Het Gemertse team was toen pas net aan de voorbereiding begonnen en de dames waren nog niet op elkaar ingespeeld.

Intussen is er veel veranderd in het team van trainer Jelle Roosjen. En dit kwam ook tot uiting in deze wedstrijd. Gemert begon prima aan de tweestrijd en dit leverde ook al snel een kleine kans op voor voorhoedespeelster Lynn. De bal werd echter net niet in het doel gewerkt.

In de periode daarna werd de thuisploeg steeds beter en kwam na een kwartiertje ook op voorsprong. De derde corner op rij werd door de geelzwarten knap achter keepster Kaatje verwerkt.

De vrouwen van Gemert lieten zich niet uit het veld slaan en in de rust werd ook het vertrouwen uitgesproken dat de 1-0 achterstand nog wel omgebogen kon worden.

Gemert kreeg wel kansen, maar de zuiverheid in de afwerking ontbrak bij onze voorhoedespeelsters.

Uiteindelijk verdubbelden de vrouwen uit De Mortel de voorsprong nog. Een van richting veranderd schot was onhoudbaar voor de keepster van onze zwartwitten, waardoor uiteindelijk een eindstand van 2-0 op het scorebord stond.

Helaas weer geen punten voor Vrouwen 1, maar er zit nog steeds vooruitgang in het spel van de dames en dat biedt perspectief voor de komende tijd.

Komende zondag speelt Vrouwen 1 weer een thuiswedstrijd. Om 12.30 uur treffen ze op sportpark Molenbroek het derde vrouwenteam van UDI’19 uit Uden. Supporters zijn meer dan welkom om de Gemertse dames naar de eerste overwinning te juichen.