Hapse Boys VR1 geen probleem voor Gemert

2 april 2023

In de race om de hoogste plek in de competitie staan de vrouwen van vv Gemert er goed voor. Maar met nog 7 duels te gaan, is het zaak om te blijven winnen. Het eerste vrouwenteam uit Hapse Boys bleek zondag geen enkel probleem op te leveren. Met een duidelijke 5-0 overwinning bleven de punten in Gemert. En werd de voorsprong, door het verlies van de nummer 2, alleen maar groter.

De marge die de dames nu hebben op de achtervolgende teams is best ruim en dat geeft wel wat rust in het team. Verraderlijk blijft natuurlijk wel dat dit mogelijk wat gemakzucht met zich meebrengt, waardoor puntverlies toch op de loer blijft liggen. Afgelopen zondag was de groen-zwarte tegenstander uit Haps echter niet bij machte om het de Gemertse dames moeilijk te maken.
In een enigszins tamme wedstrijd liet de thuisploeg zien waarom zij bovenaan staat. Het duurde slechts 4 minuten tot het eerste doelpunt aan Gemertse zijde viel. Annelies, weggestuurd door Fleur, bleef rustig voor het doel van de overigens prima keepende doelvrouwe van Hapse Boys VR1. Voor rust verdubbelde Fleur – die een goede wedstrijd speelde maar wat ongelukkig was in de afronding – de voorsprong: 2-0.
De slechts kleine marge zorgde ervoor dat de zwartwitten moesten blijven oppassen voor een onverwachte tegenstoot, maar aan die optie werd snel een einde gemaakt. Al binnen 5 minuten na de start van de tweede helft besliste Leonie de wedstrijd door de 3-0 binnen te tikken.
De laatste 2 doelpunten, het kon natuurlijk niet uitblijven, werden gemaakt door rechtsbuiten Lynn, die aardig op dreef is en in de laatste 6 wedstrijden minimaal 2 x per wedstrijd het net wist te vinden.
De overwinning was binnen en door het verlies van de nummer 2 staan de Gemertse vrouwen nu acht punten los. Op Paasmaandag gaan de dames de strijd aan met het lokale eerste vrouwenteam van Sambeek. Aanvang van de wedstrijd op sportpark Den Urling is 11 uur.