Halsteren-Gemert zonder goals

5 maart 2017

Gemert is zondagmiddag met één punt teruggekeerd uit Halsteren. In slecht weer en op een zwaar veld kwam geen van beide ploegen tot scoren: 0-0.

Met het gelijkspel kon Gemert na afloop genoegen nemen. De zwartwitten traden zwaar gehavend aan op sportpark De Beek in Halsteren. Mark van Dijk kampte met een hamstringblessure, Bart van Berlo was geblesseerd geraakt aan zijn arm/schouder en Joost Habraken is vanwege vakantie niet inzetbaar. Dus kon Dennis Dekkers niet beschikken over liefst drie routiniers. Ook Coen Brouwers kon door een blessure niet meedoen.

Halsteren had over negentig minuten het grootste spelaandeel, was lange fases dreigender dan de gasten, maar qua echte kansen ontliepen de ploegen elkaar over de hele wedstrijd gezien niet veel. Halsteren was het eerst gevaarlijk, maar de scrimmage voor Sven van Ommeren in de negende minuut liep goed af voor de zwartwitten. De grootste kans in de eerste helft was voor oud-prof Matthew Amoah. De voormalig Vitessespits werd evenwel goed naar buiten gedreven en kon het net niet laten bollen.

Goed voetbal was op het zware gras en door de harde wind nauwelijks mogelijk in West-Brabant. Dat bleef zo in de tweede helft. Meteen na de hervatting was Ron Jansen dichtbij met een hakballetje, maar Halsteren-doelman Arjan Pietersma onderscheidde zich en dat zou hij nog vaker gaan doen in de tweede helft. Halsteren deed iets terug via een mogelijkheid voor Jordi Nijs en even later een kopbal van Amoah die over ging.

Gemert mocht zoals gezegd niet klagen met een remise, maar de meegereisde Gemertse supporters zullen toch nog wel terugdenken aan de kansen in het laatste deel van de wedstrijd. Met nog twintig minuten op de klok leek Youri van Brussel op weg naar de 0-1. Opnieuw Pietersma stond Gemerts succes in de weg, hij keerde het schot. In in de 82e minuut mocht Halsteren opnieuw opgelucht ademhalen, toen Ron Jansen een open kans kreeg. Pietersma stond weer op zijn plek en voorkwam dat de zwartwitten ruim bedeeld werden met liefst drie punten.

Gemert gaat zich nu opmaken voor de bekerwedstrijd tegen O.S.S.’20 van komende donderdag in Oss. Dat duel begint om 20.00 uur.

GEMERT: Van Ommeren, Brugmans, Jori Vermeulen, Jacobs, Van den Elzen, Leijten, Lalisang, Vissers, Van Brussel, Jansen, Buijssen.