Grootse reünie Gemert 1

26 augustus 2019

Voetbalvereniging Gemert heeft een lange en zeer rijke historie. Om de vele mooie herinneringen te koesteren en nog eens op te halen, wordt op zaterdag 7 september een grootse reünie gehouden voor spelers van het eerste elftal.

Gemert werd in 1912 opgericht. Met een historie van 107 jaar moest op praktische redenen natuurlijk een tijdsvak afgebakend worden. Gekozen is voor alle spelers die in Gemert 1 hebben gespeeld tot en met het seizoen 1999-2000. Het Gemert 1 van de vorige eeuw dus.

Er is een leuk programma samengesteld. Overdag wordt een voetbaltoernooitje gehouden: 6 tegen 6 voor spelers tot 60 jaar, walking football voor 60-plussers. Deelname aan het middaggedeelte (aanvang 15 uur, verzamelen vanaf 14.30 uur) is geheel vrijwillig, maar veel spelers zullen graag nog een keer met hun oude voetbalmaten op het groene gras staan. Vanaf 18.30 uur komt iedereen bij elkaar en start het avondprogramma, te beginnen met een buffet, gevolgd door een gezellige avond in de kantine van vv Gemert, met een hapje en natuurlijk een drankje.

In de vorige eeuw heeft Gemert grote successen geboekt. In het begin van de jaren vijftig werd een aantal kampioenschappen behaald in de vierde en derde klasse. Halverwege de jaren zeventig begon de stormachtige opmars onder leiding van toenmalig trainer Jan Renders. De zwartwitten promoveerden drie achtereenvolgende seizoenen en klommen zo in één ruk van de vierde naar de eerste klasse. Op de reünie zal die succesperiode natuurlijk uitgebreid worden besproken. Sterke verhalen zijn in de loop der tijd wellicht nog wat sterker geworden.

Na zestien seizoenen in de eerste klasse volgde aan het einde van de vorige eeuw opnieuw een hele reeks historische gebeurtenissen. In 1995 maakte Gemert via het eerste kampioenschap in de eerste klasse zijn entree in de hoofdklasse, toen nog het hoogste amateurniveau van Nederland. Na twee moeizame jaren werd in 1998 de eerste titel in de hoofdklasse bemachtigd, onder leiding van coach John Huisman. Het kon niet op in die jaren, want ook de Supercup en in 1999 de landelijke amateurbeker werden opgeëist. Mooie momenten om op terug te blikken.

Wie zijn precies uitgenodigd voor de reünie? Alle spelers die in de genoemde seizoenen op het wedstrijdformulier hebben gestaan bij officiële wedstrijden van het eerste elftal. De organisatie baseert zich daarbij op de lijsten zoals die in het 100 jaar-jubileumboek staan. Deze lijsten zijn overgenomen en alle spelersnamen  staan onder deze LINK vermeld. Zie je je naam hierop terug, dan moet je dat beschouwen als een persoonlijke uitnodiging. Als er onverhoopt een foutje is gemaakt en je staat er per abuis niet bij, neem dan snel contact op via een mailtje naar pr@vvgemert.nl. Stafleden van toen krijgen een persoonlijke uitnodiging.

Opgave voor de reünie kan via het aanmeldformulier onderaan dit artikel.

De organiserende oud-spelers en het bestuur van vv Gemert hopen op een prachtige reünie op zaterdag 7 september.

Voor vragen kan iedereen terecht op pr@vvgemert.nl.

Naar het inschrijfformulier