Gimmert 1 vraagt aandacht voor Gimmert Goes Alpe d’Huzes!

30 mei 2018

Rondom de eerste playoff-wedstrijd tussen Gemert en Be Quick 1887, vindt er een bijzondere actie plaats in het kader van Alpe d’Huzes en de strijd tegen kanker. De spelers van Gemert zullen in speciale shirts het veld opkomen. Ook zal er gecollecteerd worden.

Gemert 1 en het team Gimmert goes Alpe d’Huzes hebben al jaren een band. Gemert 1 doneert al verschillende jaren €1000 en ontvangt daar een BBQ voor terug. Dit jaar zijn ruim 50 personen in en rondom Team Gimmert Goes Alpe d’Huzes actief met allerlei persoonlijke en gezamenlijke activiteiten om zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek naar kanker. Eén op de drie krijgt met deze vreselijke ziekte te maken.

Alpe d’Huzes is uniek wat stichting betreft, namelijk: 100% is voor het onderzoek, dus niets voor directeur of organisatiekosten. Team Gimmert Goes Alpe d’Huzes heeft op dit moment plusminus 198.000 euro (!) opgehaald, met dank aan eenieder die op wat voor manier ook heeft gedoneerd. Hiermee is de twee ton zo goed als bereikt en wellicht dat we het gat donderdagavond tijdens de rust met elkaar kunnen gaan dichten in de wetenschap dat er wellicht velen op sportpark Molenbroek aanwezig zijn die hun steentje al hebben bijgedragen.

Maar ja, opgeven is geen optie. Dus tijdens de rust zullen Rob de Vries en Eric Kanters met de melkbus u namens team Gemert 1 benaderen om nog een donatie te overwegen. Ook zal tijdens deze wedstrijd ieder gescoord doelpunt bekroond worden met een 50 euro-donatie.

Laten we gaan voor een sportieve, maar een ‘rammelende’ wedstrijd voor het goede doel. Komende zaterdag vertrekt de groep naar de Franse Alp.