Gezelligheid en voetbal hand in hand op Vriendentoernooi

11 juni 2016

Op zaterdag 11 juni heeft vv Gemert haar derde editie van het vriendenvoetbaltoernooi gehouden.  Twaalf teams  togen rond ’n uur of elf naar sportpark Molenbroek om een potje te voetballen met elkaar waarbij de gezelligheid op nummer één zou komen te staan. Om de gezelligheid ook te waarborgen, werd er op halve velden gespeeld en de KNVB voetbalregels aangevuld met oa het verbod op het uitvoeren van een sliding. Eigenlijk was dit extra verbod niet nodig omdat het droge kunstgras elke sliding meteen bestrafte met een pijnlijk been. Bijkomend voordeel voor het scheidsrechterscorps olv André Smits.

Goed om te zien dat bij het verschil in klasse/uithoudingsvermogen er netjes rekening met elkaar werd gehouden en dat het uiteindelijk ook allemaal voor de leut werd gedaan. Na afloop van de wedstrijd konden deze nog nader geanalyseerd worden op het gezellige terrasje voor de kantine waar het goed toeven was en voor de hongerigen onder ons ook nog een BBQ werd aangestoken.

Jammer genoeg hadden we één uitvaller die zijn arm heel/half uit de kom had gevallen. Duizendpoot Angelique ( EHBO, bardame, prijzenuitreikster, etc.)  was er snel bij maar kon op dat moment ook niets meer doen dan de hulptroepen erbij halen en tabletjes geven voor de pijn. Uiteindelijk is de bewuste persoon met de ziekenauto afgevoerd. Vanuit de organisatie veel beterschap gewenst. Voor team Pantaloni jammer genoeg een domper op de dag, maar ze pakten vanaf dat moment bij elke wedstrijd wel de winst terwijl ze de wedstrijden voor het incident allemaal verloren hadden.  Welke JC zei ook al weer “Elk nadeel heb zijn voordeel”?

Na de poulewedstrijden met uitschieters van 9-0, en da’s errug knap in iets meer dan 10 minuten voetballen, werden de teams opnieuw ingedeeld door de laatste van poule A te laten voetballen met de laatste van poule B etc. In de troostfinale pakte  “Niet bekend” de derde plek en in de spannende finale om de eerste en tweede prijs was het “Geen idee FC” die ten koste van “Van alles Watjes”  de hoofdprijs, eeuwige roem, pakte.  Daarna  was er nog een spetterend feestje  in de afterparty  met “The Ulimate Dream – DJ Ronald”, genoot men nog van het onverwachte  mooie weer buiten  en binnen naar  TV kijken  waar anderen in Frankrijk hun voetbalkunsten lieten zien.  Op een afstand stond terreinmeester Chris met zijn duimen omhoog als teken “het is goed zo”,  tevreden verlieten de organisatoren dan ook het sportpark.

20160611_16215520160611_174354