Strijd gaat verder tegen Gestel

20 april 2016

Aanstaande zondag vervolgt Gemert de strijd om een langer verblijf in de hoofdklasse. Tegen Gestel willen de zwartwitten de overwinning op DESO (2-1) een goed vervolg geven en zichzelf nog nadrukkelijker richting veilige haven spelen.

Na twee thuiswedstrijden tegen TOP en DESO, waarin vier punten werden gehaald, speelt Gemert zondag weer een uitwedstrijd. Dat is dit seizoen een van de pijnpuntjes van het team. Het elftal pakte dit seizoen pas negen punten in uitwedstrijden. Ter vergelijking, in thuiswedstrijden zijn dat er negentien.

Afgelopen weekeinde waren de zwartwitten vrij, aangezien er een inhaalprogramma werd afgewerkt. Daarin pakten de directe concurrenten die wel speelden – Groene Ster en DESO – geen punten. De teams verloren van respectievelijk Dongen en UDI’19. Hierdoor blijft Gemert negende op de ranglijst, twee punten én plekken boven de nacompetitieplaatsen.

De tegenstander van zondag, Gestel, verloor de vorige speelronde met 2-0 van Groene Ster. De ploeg van Paul van der Palen is op dit moment niet in goeden doen. In de laatste drie wedstrijden werd er maar één punt gepakt. Opvallend is dat deze punten ook nog eens werden verspeeld tegen directe concurrenten van Gemert, naast Groene Ster ook DESO en Vlissingen.

Bij de fusieclub (Veloc en Gestelse Boys), die op sportpark Molenbroek met 1-4 won, treft Gemert een oudgediende, namelijk Irfan Gadzo. Hij speelde van 2009 tot 2012 bij de zwartwitten. Rick Wijnen, nu nog Gestel, trekt komende zomer het zwartwitte shirt over de schouders.

De wedstrijd op sportpark Dommeldal Zuid, Locatellistraat 3 in Eindhoven, vangt aan om 14.30 uur. Kom onze zwartwitten steunen in de belangrijke wedstrijd tegen vv Gestel!