Gemert zonder punten terug uit Den Haag

3 november 2019

Gemert is er niet in geslaagd om punten mee te nemen uit Den Haag. Tegen Jong ADO werd het zondagmiddag 4-2, nadat Gemert het vanuit geslagen positie toch nog even spannend maakte.

Vorige week tegen Dongen moest Gemert ondanks een geruststellende 3-0 voorsprong toch nog even zweten in de slotfase, zondagmiddag waren de zwartwitten zelf op weg op een grote achterstand weg te poetsen. Van 3-0 werd het 3-2, maar uiteindelijk was een rake counter van Jong ADO voldoende om de wedstrijd in het slot te gooien.

Gemert startte op sportpark De Aftrap in Den Haag met de inmiddels bekende elf. Lars Teuben was weer fit en nam de linksbackplaats over van Justin Houwers. Gemert en Jong ADO ontliepen elkaar niet veel, maar de thuisploeg toonde zich in de eerste helft wel effectiever dan de zwartwitten. Het werd uiteindelijk de middag van ADO-aanvaller Lance Duijvestijn, die de hele Haagse productie voor zijn rekening zou nemen. Zijn eerste treffer viel al na ruim een kwartier. Er ging, zo leek het, buitenspel aan vooraf, maar de bal bereikte Duijvestijn, die Bono Barten klopte met een lob: 1-0.

Een belofteteam als Jong ADO heeft per definitie technisch behendige spelers in de gelederen. De thuisploeg voetbalde dan ook wel wat gemakkelijker, maar desondanks was ook Gemert bij vlagen dreigend. Voordat de 1-0 viel had Thijs van Pol al een mogelijkheid, na de openingstreffer mocht bijvoorbeeld Bram Jacobs ruiken aan een doelpunt. Zijn kopbal ging nipt naast. ADO was zoals gezegd efficiënter. Nog voordat het half uur om was, lag de 2-0 in de touwen via Duijvestijn.

Daarmee was ook de ruststand bepaald. Gemert moest dus vol in de achtervolging. Maar goed en wel weer begonnen voor de tweede helft liep ADO al uit naar 3-0, via opnieuw Duijvenstijn. Daarmee zakte de moed bij de Gemertse supporters, toch nog hoopvol uit de kantine gekomen na rust, wel zo’n beetje in de schoenen.

Het moet gezegd dat Gemert vervolgens niet verzaakte, maar bleef vechten om terug in de wedstrijd te komen. Een Gemertse treffer hing wel een paar keer in de lucht, onder meer bij een open kans voor Joop Daniëls, maar wilde maar niet vallen. Langzaam tikte de tijd weg in het nadeel van de Gemertenaren. In de 73e minuut lukte het dan toch. Ralf Kemper schoof de 3-1 binnen.

De ploeg van Reinald Boeren kreeg daardoor nog wat extra energie en vijf minuten later al zorgde de net ingevallen Stijn van den Broek voor de 3-2. Het was de eerste competitietreffer voor de jonge aanvaller, die afgelopen zomer de overstap maakte van vierdeklasser DSV. Het Gemertse kamp in de Hofstad ging er nog eens goed voor zitten. Nog een klein kwartier resteerde om op miraculeuze wijze alsnog een punt binnen te hengelen.

Maar zo mocht het helaas niet zijn. Terwijl Gemert alles op de aanval gooide op jacht naar de gelijkmaker, profiteerde ADO in de 88e minuut van de geboden ruimte. Lance Duijvestijn maakte er een voor hem héél bijzondere middag van door zijn vierde binnen te prikken en daarmee de wedstrijd te beslissen.

Na twee thuisoverwinningen moest Gemert dus weer een nederlaag slikken. De ploeg handhaafde zich desondanks op de zesde plaats van de ranglijst. Komend weekeinde staat er een echte kraker op het programma. Zondag speelt Gemert op eigen veld tegen Groene Ster, de ploeg die vorig jaar samen met de zwartwitten promoveerde naar de Derde Divisie.

GEMERT: Barten, Leijten, Westerlaken, Jacobs (85. Ben Rouba), Teuben, Habraken, Brouwers, Den Dekker, Daniëls (78. Van den Broek), Kemper, Van Pol.