Gemert zondag voor eigen publiek tegen Hercules

9 oktober 2019

De 3-0 bij HSC’21 maakte afgelopen weekend een einde aan een mooie reeks van 5 wedstrijden zonder nederlaag. Aanstaande zondag (13 oktober) pakt Gemert de draad op als het Utrechtse Hercules op bezoek komt sportpark Molenbroek.

Gemert zakte door het verlies in Twente naar een 8e plaats op de ranglijst. Onze zwartwitten haalden uit de eerste 7 duels 9 punten. Geen slechte prestatie zeker gezien de pittige start die de ploeg voor de kiezen kreeg.

Zondag treft Gemert zoals gezegd Hercules. De Utrechters staan na het verlies thuis tegen EVV afgelopen zondag (1-3) met 6 punten uit 6 wedstrijden vier plaatsen lager dan onze ploeg . We weten inmiddels echter dat de plek op de ranglijst weinig zegt. De krachtsverschillen zijn klein dit seizoen in de derde divisie. De mannen van Reinald Boeren zullen ook in deze wedstrijd weer top moeten zijn om de punten te pakken.

Hercules – voluit de Utrechtse Sport Vereniging (UVS) Hercules – is een omnisport vereniging. De club heeft verschillende takken van sport, zoals cricket, futsal, tennis, goalball, badminton en uiteraard voetbal. De voetbaltak werd opgericht op 26 oktober 1889. Hiermee is Hercules een van de oudste voetbalclubs in Nederland en tegenwoordig ook een van de grootste in de regio Utrecht. De ploeg komt sinds het seizoen 2014/2015 uit in de derde divisie.

De bekendste speler in de selectie is zonder twijfel Jeffrey Vlug.  De oud-prof speelde voor Sparta 22 duels in de eredivisie, waarin hij 3 keer doel trof. Verder kwam hij o.a. uit voor RBC, FC Den Bosch, Eindhoven en Fortuna Sittard. Vlug lijkt het treffen met Gemert wegens een blessure echter aan zich voorbij te moeten laten gaan.

Hoe dan ook, het zal zondag ongetwijfeld een boeiend treffen worden tussen twee ploegen die elkaar nog niet eerder in competitieverband troffen.

De aftrap op sportpark Molenbroek is zoals gebruikelijk om 14.00 uur.

Graag tot dan!