Gemert zondag thuis tegen nummer vijf ADO’20

7 april 2022

Terwijl de supporters nog nagenieten van de mooie overwinning van Gemert afgelopen woensdagavond in de derby tegen Blauw Geel’38 (2-5) zijn de mannen van Reinald Boeren alweer met hun gedachten bij de volgende wedstrijd. Aanstaande zondag komt namelijk de huidige nummer 5 ADO’20 uit Heemskerk naar Gemert.

Het zijn drukke weken voor de ploegen in de derde divisie. Het duel van aanstaande zondag is voor Gemert en ADO’20 het derde duel binnen 7 dagen. Ook het paasweekend kent een dubbel programma, met wedstrijden op zaterdag en maandag. Veel clubs hebben besloten om de zaterdagse wedstrijd naar donderdag 14 te verplaatsen. Zo ook Gemert, dat komende donderdag dus uit tegen JOS Watergraafsmeer speelt en vervolgens op Paasmaandag thuis tegen UNA.

Het wordt dus interessant om te zien hoe de ploegen met deze belasting omgaan in de komende weken. Vooralsnog gaat het de zwartwitten goed af. Ze rijgen de overwinningen aaneen. De goede resultaten hebben ervoor gezorgd dat de achterstand op OFC, die na het onderlinge treffen op 9 maart nog 6 punten was, inmiddels is omgebogen tot een voorsprong van 5 punten. Dit alles heeft ervoor gezorgd dat de zwartwitten momenteel in een heerlijke flow zitten.

Geen reden echter voor Gemert om op de lauweren te gaan rusten. Integendeel. De mannen van Reinald Boeren beseffen dat er ook zondag weer het nodige van ze zal worden gevraagd. ADO’20 bewees in het eerste treffen tussen beide ploegen dit seizoen, op 6 februari,  over een prima ploeg te beschikken. Gemert had het behoorlijk lastig in Heemskerk, maar vertrok door onder meer drie treffers van Ralf Kemper wel met drie punten in de tas van sportpark de Vlotter.

Mede door de goede resultaten weet het publiek de laatste weken de weg naar sportpark Molenbroek steeds meer te vinden, wat een enorme steun is voor onze ploeg. Hopelijk kunnen de zwartwitten ook zondag weer op uw support rekenen.

Dus graag tot dan! Aftrap is om 14.00 uur.