Gemert zondag te gast bij DEM in Beverwijk

23 november 2022

Voordat de selectie van Gemert van de winterstop kan gaan genieten, wacht de ploeg nog drie pittige opgaven. Zondag staat de laatste uitwedstrijd van dit kalenderjaar op het programma. In Beverwijk stuiten de zwartwitten op de nummer 12 van de ranglijst, rkvv DEM.

De nederlaag op eigen veld tegen GVV Unitas afgelopen zondag was opnieuw een behoorlijke dreun voor de toch al zo geplaagde selectie van Reinald Boeren. Ondanks het verlies behield Gemert de 14e plaats, maar onderin kroop alles wel weer wat dichter bij elkaar. Eén of nog liever drie punten zijn dus uiterst welkom zondag

De Rooms Katholieke Voetbalvereniging DEM (Door Eendracht Macht) is afkomstig uit het Noord-Hollandse Beverwijk. De ploeg werd onder leiding van Arvid Smit in 2019 als promovendus kampioen in de hoofdklasse A en komt sindsdien uit in de derde divisie. DEM heeft tot nu toe drie punten meer dan Gemert, maar speelde wel een wedstrijd minder. Het duel tegen JOS Watergraafsmeer werd op 21 september van dit jaar gestaakt en moet nog worden uitgespeeld.

Het zal puzzelen worden voor Reinald Boeren zondag. Naast de langdurig geblesseerde spelers ontbreken tegen DEM ook Gregory Lammers, die zijn laatste wedstrijd schorsing uitzit, en Hazem Ben Rouba, die tegen Unitas met rood (2 x geel) van het veld gestuurd en dus een duel moet toekijken.

Vorig seizoen gaven DEM en Gemert elkaar weinig toe. In Gemert werd het na een uitermate spectaculair duel 3-3. Enkele maanden eerder boekten onze zwartwitten in Beverwijk met het nodige fortuin een nipte 1-2 zege, een resultaat waar we ook zondag voor tekenen.

Het duel op sportpark Adrichem in Beverwijk begint om 14.00 uur.