Gemert zondag op eigen veld tegen HSC’21

2 maart 2022

Na de remise tegen EVV (2-2) en het vrije carnavalsweekend hervat Gemert zondag de competitie met een thuiswedstrijd tegen HSC’21. Na deze confrontatie volgen de wedstrijden elkaar in rap tempo op voor de zwartwitten, met op woensdagavond 9 maart de absolute kraker tegen koploper OFC.

Het puntverlies van Gemert bij EVV had voor de mannen van Reinald Boeren weinig gevolgen. Door het verrassende verlies van OFC bij JOS Watergraafsmeer verkleinde Gemert de achterstand op de koploper zelfs tot drie punten. De voorsprong op nummer drie Unitas slonk weliswaar tot drie punten, maar is met wedstrijd minder gespeeld nog steeds geruststellend.

Aanstaande zondag komt HSC’21 naar Gemert; een club met een indrukwekkende erelijst. De Haaksbergers, die vorig jaar hun honderdjarig bestaan vierden, werden maar liefst 7 keer kampioen in de hoofdklasse, twee keer kampioen bij de zondagamateurs en in 1999 algeheel amateurkampioen van Nederland. Ook legde HSC’21 driemaal beslag op de districtsbeker.

Het was dan ook een verrassing dat de ploeg zich in 2010 niet wist te plaatsen voor de nieuw te vormen topklasse. Een seizoen later maakten de groenwitten alsnog de stap.

Met 17 punten uit 15 wedstrijden en de 13e plaats op de ranglijst verloopt dit seizoen nog niet echt naar wens voor de mannen van Daniël Nijhof. Na de winst afgelopen zondag op ADO’20 (3-1) kan de ploeg wel weer wat meer naar boven kijken. Het belooft zondag dan ook een heerlijke wedstrijd te worden. HSC wil de goede prestatie van afgelopen zondag een goed vervolg geven en onze ploeg wil met een driepunter in het spoor van koploper OFC blijven.

Weet Gemert ook deze klip te omzeilen en kan het de ongeslagen status in tact houden? Eén ding is zeker; uw steun is hierbij zeer welkom.

Dus graag tot zondag op sportpark Molenbroek, waar om 14.00 uur wordt afgetrapt.