Gemert zondag op eigen veld tegen GVV Unitas

9 oktober 2020

De afgelopen week was er voor Gemert een met twee gezichten. Afgelopen zondag was er vreugde omdat in Dongen de eerste competitiezege werd behaald. Woensdagavond overheerste in Veen de teleurstelling, nadat Achilles Veen Gemert de toegang tot het hoofdtoernooi van de KNVB Beker had versperd. Aanstaande zondag kunnen onze zwartwitten de week toch mooi afsluiten als de ploeg tegen GVV Unitas op jacht gaat naar de eerste thuiszege.

GVV Unitas is een van de grootste voetbalverenigingen van Gorinchem e.o. Unitas is opgericht in 1898 en behoort hiermee tot de oudste clubs van het land. De roodwitten timmeren de laatste jaren behoorlijk aan de weg. Bij het afbreken van het vorige seizoen wegens de corona-uitbraak stonden de Gorinchemmers fier aan kop in de hoofdklasse B met een voorsprong van 6 punten op nummer twee Halsteren. De KNVB beloonde de ploeg hiervoor met een plek in de derde divisie voor dit seizoen.

Gemert en Unitas leerden elkaar kennen in het seizoen 2018/2019, toen beide ploegen deel uitmaakten van de ongekend spannende titelstrijd in de hoofdklasse B dat seizoen. Op 18 november 2018 won Gemert op eigen veld afgetekend met 4-0. Een half jaar later beleefde Gemert een uiterst zure middag in Gorinchem. Onze zwartwitten kwamen in die wedstrijd snel op een 0-2 voorsprong, maar gaven de voorsprong in het laatste kwartier onnodig uit handen en keerden uiteindelijk met lege handen huiswaarts.

De ploeg van trainer Jeroen van Bezouwen kent een prima start van het seizoen en bezet met 8 punten uit vijf wedstrijden de zesde plaats op de ranglijst. Een overwinning zondag brengt de ploeg waarschijnlijk zelfs in de bovenste regionen van de ranglijst. Gemert zal hier echter geen boodschap aan hebben. Onze jongens willen de prima overwinning van afgelopen zondag graag een mooi vervolg geven in de competitie en de nare nasmaak van het bekerverlies van afgelopen woensdag snel wegspoelen.

Het zal er hoe dan ook om gaan spannen op sportpark Molenbroek, waar scheidsrechter Schul om 14.00 uur de wedstrijd in gang zal zetten. Helaas is ook bij deze wedstrijd geen publiek welkom.