Gemert zondag op bezoek bij Jong Den Bosch

28 februari 2018

Aanstaande zondag (4 maart) staat er voor Gemert een bijzondere wedstrijd op het programma. Voor het eerst in haar bijna 106 jarig bestaan speelt de ploeg dan namelijk een officiële competitiewedstrijd tegen een BVO (betaald voetbal organisatie.

Tegenstander zondag is Jong Den Bosch, een ploeg die sinds vorig seizoen uitkomt in het amateurvoetbal. De jonge Bosschenaren begonnen vorig seizoen in de derde divisie maar degradeerden naar de hoofdklasse B.

Tot op heden doet Jong Den Bosch het goed. Na een wat weifelend begin raakte de ploeg op stoom en boekte het een aantal aansprekende resultaten. Op dit moment is Jong Den Bosch terug te vinden op de derde plaats.Een kampioenschap lijkt er echter niet in te zitten. Daarvoor is de achterstand op koploper O.S.S.’20 simpelweg te groot.

Jong Den Bosch neemt echter met een andere doelstelling aan de competitie deel dan de overige 15 deelnemers. Uiteraard wil het team van Erik van der Ven (o.a ex Helmond Sport en TOP Oss) graag kampioen worden om op een zo hoog mogelijk niveau te kunnen acteren, de belangrijkste doelstelling blijft echter het klaarstomen van jonge talenten voor het eerste team van FC Den Bosch.

Extra handicap voor Gemert zondag is dat de mannen van Dennis Dekkers pas op het laatste moment weten wie ze tegenover zich krijgen. Het kan zo maar zijn dat er zondag een paar eerste elftal-spelers aan de aftrap verschijnen, maar de kans is net zo groot dat een aantal spelers niet meedoet omdat ze maandag met het eerste elftal mee moeten.

Voor Gemert is dit echter allemaal bijzaak en telt maar één ding en dat is eindelijk de eerste competitieoverwinning van 2018 pakken. Gelukkig liet Gemert afgelopen zondag in het treffen met O.S.S.’20 zien dat het op de weg terug lijkt na de flinke vormdip. Daarnaast keren weer enkele spelers terug die afgelopen zondag niet inzetbaar waren, zodat er voor Dennis Dekkers weer wat te kiezen valt.

Voor Ruben Rodrigues ten slotte is het treffen in de Bossche Vliert een ideale gelegenheid om zijn visitekaartje af te geven aan zijn toekomstige werkgever.

Het duel dat eerder voor 10 december 2016 op het programma stond begint zondag in stadion De Vliert om 14.30 uur.

Graag tot dan!