Gemert zondag op bezoek bij UNA

15 september 2023

Na twee remises op rij, tegen Kloetinge en AWC, reist Gemert komende zondag af naar Veldhoven. Op sportpark Zeelst wacht de altijd enerverende derby met UNA.

Waren de zwartwitten afgelopen zondag nog gedeeld koploper, inmiddels is Barendrecht over de zwartwitten heen gesprongen. Die ploeg stuntte donderdagavond in het restant van de afgelopen weekend gestaakte wedstrijd tegen Quick. In de twintig minuten die nog moest worden gespeeld draaiden de Barendrechters een 0-1 achterstand om in een 2-1 overwinning en pakten daarmee de leiding in de derde divisie.

Gemert is nu (gedeeld) tweede en wil zondag de ongeslagen status vasthouden en indien mogelijk weer eens een driepunter bijschrijven. Maar gemakkelijk zal het niet worden, zo leren de statistieken van de derby’s tegen UNA van de afgelopen jaren.

UNA is al vele jaren een vaste gast in de bovenste helft van de derde divisie en daarvoor zelfs een seizoen in de tweede divisie. Ook dit seizoen vormen de Veldhovenaren een equipe om rekening mee te houden. De geelzwarten, die al sinds januari 2020 onder leiding staan van voormalig prof Harrie Gommans, zijn goed gestart en staan met 7 punten uit vier duels slechts één punt onder Gemert op de 4e plaats.

UNA – de voormalige club van Noël van Gerven – en Gemert kennen elkaar als regiogenoten van haver tot gort. Het zijn steevast duels waar de spanning van afdruipt, maar waarin Gemert de laatste jaren zoals gezegd vaak aan het kortste eind trok.

De ploeg van Reinald Boeren kan echter met vertrouwen toeleven naar het treffen op sportpark Zeelst. Een start met 8 punten uit de eerste 4 wedstrijden, stemt cijfermatig in ieder geval tot tevredenheid op sportpark Molenbroek. De zwartwitten gaan er alles aan doen om zondag die lijn vast te houden, hopelijk gevolgd door veel supporters uit Gemert.

De wedstrijd op sportpark Zeelst begint om 14.30 uur.

Graag tot dan!