Gemert zondag op bezoek bij O.S.S.’20

23 november 2023

Na de gevoelige tik op de neus tegen Hoek, afgelopen zaterdag, maakt Gemert zich op voor het duel met O.S.S.’20, komende zondag op sportpark De Rusheuvel in Oss.

Natuurlijk geldt voor velen de wedstrijd tegen Blauw Geel’38 als de enige echte derby in de derde divisie B, maar ook voor de uitbeurt tegen Oefening Staalt Spieren’20 hoeven de Gemertse supporters niet ver te reizen; slechts 32 kilometer scheiden beide ploegen van elkaar.

De selectie van O.S.S.’20 heeft de afgelopen zomer een ware metamorfose ondergaan. Veel oudgedienden hebben de deur van sportpark De Rusheuvel definitief achter zich dicht getrokken. Daarnaast werd de vernieuwde selectie ook nog eens geconfronteerd met een vroege trainerswissel.

Trainer Roy de Haan stopte al na twee competitiewedstrijden en werd in eerste instantie opgevolgd door Edwin Peeters. Maar omdat hij niet over de juiste papieren beschikte, staat sinds begin oktober met Stefan Muller al de derde trainer voor de selectie.

Gezien al die wijzigingen in de selectie en in de staf doet O.S.S.’20 het helemaal niet onaardig dit seizoen, resulterend in een 12e plek met vijftien punten uit dertien wedstrijden, vier minder dan Gemert. Aan de hand van de nieuwe trainer krijgt de ploeg steeds meer kleur op de wangen. Zo werd afgelopen weekend tegen OJC tot twee keer toe een achterstand ongedaan gemaakt en uiteindelijk een verdienstelijk gelijkspel geboekt; 2-2.

Gemert zal dus aan de bak moeten zondag, maar goed, dat is elke week het geval want in de derde divisie zijn er geen gemakkelijke opponenten. De mannen van Reinald Boeren zijn echter vastberaden om in Oss de twee mindere thuisoptredens tegen OJC en Hoek recht te zetten. En dat onze ploeg in staat is om na een paar mindere wedstrijden sterk terug te komen, hebben ze in de afgelopen maanden al vaker bewezen.

De wedstrijd begint zondag om 14.00 uur.

Graag tot dan!