Gemert zondag op bezoek bij FC Lienden

5 september 2019

Aanstaande zondag (8 september) staat voor Gemert de tweede opeenvolgende uitwedstrijd op het programma. Reinald Boeren en zijn mannen reizen af naar de Betuwe, waar de uit de tweede divisie gedegradeerde FC Lienden de tegenstander is.

FC Lienden is bij de meeste voetballiefhebbers waarschijnlijk bekend als de club van Hans Kraay jr. Aan de hand van de oefenmeester annex tv-persoonlijkheid stoomde Lienden vanaf 2005 vanuit de tweede klasse op naar de topklasse, destijds het hoogste amateurniveau.

Ook in het KNVB Bekertoernooi in 2008 maakte de ploeg van Kraay furore door zich ten koste van Vitesse te plaatsen voor de achtste finales. In de achtste finales  werd de blauwwitte brigade door Roda JC (ook een eredivisieclub destijds) uitgeschakeld.

Zijn grootste sportieve succes haalde FC Lienden echter in het seizoen 2014/2015 toen de ploeg kampioen van de topklasse werd en ook het algeheel kampioenschap van Nederland voor zich opeiste. In augustus 2015 won de club ook nog eens de supercup voor amateurs.

De afgelopen drie seizoen kwam Lienden uit in de tweede divisie. Afgelopen winter kwam de ploeg in de problemen en leek het er even op dat ze van het toneel zou verdwijnen. Met een verzameling nieuwe spelers werd het seizoen echter afgemaakt. De degradatie naar de derde divisie kon echter niet meer worden voorkomen.

Gemert haalde uit haar eerste twee duels een punt. In die wedstrijden tegen O.S.S.’20 en OFC maar zeker ook in de bekerwedstrijd tegen ODIN’59 heeft Gemert echter voldoende vertrouwen getankt om de strijd in de derde divisie vol aan te gaan de komende weken.

Voor Coen Brouwers heeft het duel van aanstaande zondag een speciaal tintje. De middenvelder kwam vorig seizoen namelijk een half jaar uit voor de Gelderlanders. In de winterstop vorig jaar keerde Coen weer terug op het oude nest, waar hij zijn vertrouwde positie op het middenveld weer innam.

Het duel op Sportpark de Abdijhof wordt zondagmiddag om 14.30 in gang gefloten.

Graag tot dan!