Gemert zondag op bezoek bij Dongen

30 september 2020

Gemert heeft het goede spoor nog niet helemaal gevonden. Eén punt uit de eerste vier wedstrijden is niet wat de ploeg en haar trouwe aanhang hadden verwacht bij de start op 6 september. Aanstaande zondag gaat Gemert op bezoek bij vv Dongen en hopen de zwartwitten de weg omhoog in te kunnen zetten. Helaas is er door de aangescherpte coronaregels geen publiek welkom in Dongen.

VV Dongen is opgericht op 1 augustus 1923. In 1940 werden de clubkleuren geel-blauw en sinds 1944 komt de ploeg uit onder de huidige naam. Dongen promoveerde in het seizoen 2017/2018 en heeft zich sindsdien ontwikkeld tot een stabiele derdedivisionist.

De mannen van trainer Osman Erbas wonnen thuis nog niet dit seizoen. De wedstrijden tegen de titelkandidaten OFC en Hercules gingen beide met 0-1 verloren. Op vreemde bodem gaat het Dongenaren vooralsnog beter af. Zowel bij HSC’21 (0-2) als bij Westlandia (2-3) werden de punten meegenomen. Met zes punten uit vier duel hebben de Dongenaren zich keurig in de middenmoot gevestigd.

Gemert en Dongen zijn geen vreemden voor elkaar, beide ploegen kwamen elkaar in het niet al te verre verleden regelmatig tegen in de hoofdklasse B en vochten daarin menig stevig robbertje met elkaar uit. De enige keer dat ze elkaar in de derde divisie troffen, was op 27 oktober van het vorig jaar. Ook toen bleek dat de ploegen niet veel voor elkaar onderdeden. Onze zwartwitten leidden destijds bij rust comfortabel met 3-0, maar moesten in de tweede helft alle zeilen bijzetten om deze zege over de streep te trekken, 3-2.

Zondag dus het eerste onderlinge treffen in de derde divisie in Dongen en het belooft ook nu weer een mooie krachtmeting te worden. De thuisclub zal alles op alles zetten om de eerste thuiszege van het seizoen binnen te halen. Onze jongens willen zo snel mogelijk de onderste regionen verlaten en daarvoor zijn drie punten een must op sportpark de Biezen.

Dongen – Gemert begint zondag om 14.00 uur. Door de coronaregels zullen er spijtig genoeg geen toeschouwers zijn, maar via het twitteraccount van vv Gemert kun je de ontwikkelingen in midden-Brabant toch nauwgezet volgen.