Gemert zondag naar Utrecht; begin enerverende week

14 september 2022

Na thuiswedstrijden tegen Groene Ster en UDI’19 staat er aanstaande zondag weer een uitwedstrijd op het programma voor Gemert. De formatie van Reinald Boeren reist af naar sportpark Voordorp in Utrecht, waar USV Hercules de tegenstander is.

USV Hercules is een omnisportvereniging, afkomstig uit de wijk Voordorp in Utrecht. De vereniging is opgericht in 1882 en is hiermee een van de oudste in Nederland. Naast voetbal (veld en zaal) zijn badminton, goalbal en cricket de te beoefenen sporten.

Hercules streed net als Gemert vorig seizoen tot de laatste speeldag mee om de titel in de derde divisie. Ook dit seizoen werden de Utrechters vooraf getipt als een van de titelfavorieten.

De ploeg van René van der Kooij is het seizoen nog wat haperend begonnen. Hercules staat na de nederlaag tegen TOGB afgelopen zondag (2-1) met 7 punten uit de eerste 5 wedstrijden op de 10e plaats. Het moge duidelijk zijn dat dit niet tot tevredenheid zal stemmen op sportpark Voordorp.

Gemert zal zich dan ook in moeten stellen op een ploeg die uit is op eerherstel. Onze zwartwitten, die na het doelpuntloze gelijkspel tegen UDI op een keurige derde plaats staan, kunnen hoop putten uit het feit dat de twee uitwedstrijden die de ploeg tot nu toe speelde (tegen O.S.S.’20 en Quick) de volle winst opleverden.

Op 13 maart van dit jaar won Gemert na een uitermate spannend en bij vlagen ook hectisch duel met 1-2 bij Hercules. Een resultaat waar de ploeg van Reinald Boeren uiteraard ook zondag voor zou tekenen. Het duel in Utrecht begint om 14.00 uur.

Het duel is meteen de start van een enerverende week. Op woensdag 21 september kom Urk immers naar Gemert voor de tweede kwalificatiewedstrijd van de KNVB-beker. De winnaar plaatst zich voor het hoofdtoernooi. Zondag wacht dan de confrontatie met de huidige koploper ADO’20; eveneens op sportpark Molenbroek.