Gemert zondag naar OJC Rosmalen

29 september 2022

Gemert 1 zit niet in zijn beste fase, maar juist dan kan het fijn zijn om je op te maken voor een derby. De zwartwitten reizen zondag af naar Rosmalen om het op te nemen tegen OJC.

Net als tegen UDI’19 betekent dat een weerzien met een streekgenoot.

OJC Rosmalen – ooit qua grootte vergelijkbaar met Gemert – is sinds de verhuizing naar sportpark De Groote Wielen in 2015 uitgegroeid tot een vereniging met ruim 2300 leden en 400 vrijwilligers. Het is daarmee een van de grootste amateurclubs van Nederland.  De bekendste oud-speler is zonder twijfel Marcel Brands, de huidige algemeen directeur van PSV.

Door in de play-offs in een zinderende tweestrijd af te rekenen met het ook in Gemert bekende vv Hoogland komt OJC dit seizoen voor de tweede maal in zijn bestaan uit in de derde divisie.

De equipe van Willem Leushuis, ex-prof en voormalig trainer van onder meer Helmond Sport en FC Eindhoven, heeft met 6 punten uit 7 wedstrijden een redelijke rentree achter de rug. Na de nederlaag bij Blauw Geel’38 afgelopen zondag (2-0) staat de ploeg nu op een 15e plaats. De roodzwarten kunnen een driepunter dan ook goed gebruiken.

Onze zwartwitten staan na de afstraffingen tegen Hercules (4-1) en ADO’20 (1-6) nog wel in de middenmoot maar ook voor hen is het zaak om punten te gaan pakken. Teneinde niet verder af te glijden op de ranglijst.

Hopelijk kan Gemert op de Groote Wielen weer beschikken over Jasper Waalkens en Ralf Kemper, de gevaarlijke aanvallers die node werden gemist tegen ADO’20. De langdurig geblesseerde linksback Erwin van den Broek is sowieso nog niet van de partij.

Het moge duidelijk zijn dat onze ploeg uw steun goed kan gebruiken in deze ongetwijfeld spannende derby. Dus graag tot zondag op sportpark De Groote Wielen in Rosmalen, waar om 14.00 uur wordt afgetrapt