Gemert zondag naar Goes

6 september 2017

Gemert reist aanstaande zondag voor de eerste uitwedstrijd van het seizoen naar de provincie Zeeland.Gemert ontmoet dan op sportpark Het Schenge in Goes de plaatselijke vv Goes

Het in 1895 opgerichte vv Goes (Gezamenlijk Opwaarts Eendrachtig Sterk) is de oudste amateurvoetbalclub van de provincie Zeeland. Vorig seizoen eindigde de ploeg als 2e in de eerste klasse C op ruime afstand van kampioen Baronie. Via de nacompetitie promoveerden de Zeeuwen echter alsnog naar de hoofdklasse.

Goes begon vorige week goed aan het seizoen door in het Zuid-Limburgse Meerssen een 0-1 zege te boeken. De winnende treffer viel halverwege de tweede helft en kwam van de voet van Daniël Wissel.

Gemert begon het seizoen op het eigen veld met een zwaarbevochten puntendeling tegen het sterke OSS’20, 0-0. Een goed resultaat voor de zwartwitten zeker gezien ’t feit dat de ploeg behoorlijk gehavend aan de aftrap verscheen.

Zondag zal coach Dennis Dekkers hopelijk weer wat ruimer in zijn keuzemogelijkheden zitten. Dit zal ook zeker nodig zijn om de lastige klip in Zeeland met succes te omzeilen. Bram Jacobs heeft zijn schorsing uitgezeten en zal sowieso weer bij de selectie aansluiten.