Gemert zondag in en tegen Dongen

19 april 2023

Gemert heeft de royale nederlaag in de derby tegen Blauw Geel’38 snel achter zich gelaten en het vizier gericht op aanstaande zondag. Dan zijn de zwartwitten te gast bij vv Dongen, een ploeg die vorige week de laatste plaats in de derde divisie heeft overgedaan aan UDI’19.

Slechts weinigen zullen aan de vooravond van dit seizoen hebben voorspeld dat vv Dongen op vijf wedstrijden van het einde in acute degradatienood zou verkeren. Tegelijkertijd hadden niet veel mensen een paar weken geleden nog gedacht dat de Dongenaren degradatie zouden kunnen ontlopen.

Beiden zijn echter waar. Door de zege op UDI’19 van afgelopen zondag pakte de ploeg van Osman Erbas de laatste strohalm en is een playoff-plek en dus een ontsnappingsroute nog binnen handbereik.

Gemert treft zondag dan ook een tot de tanden gewapende opponent, die tot het uiterste zal gaan voor de broodnodige punten. Maar hetzelfde geldt voor Gemert. Door de nederlaag in Veghel en de winst van Groene Ster is het verschil met de bovenste nacompetitieplek slechts vier punten. Met nog vijf wedstrijden te gaan hebben de zwartwitten nog een aantal goede resultaten nodig.

Het zijn sowieso altijd interessante ontmoetingen tussen Gemert en Dongen, al vele jaren. We hoeven alleen maar even terug te denken aan het slot van vorig seizoen, toen het op een inhaal-donderdag in 3-3 eindigde. In de eerste ontmoeting van dit seizoen in Gemert won Gemert door een doelpunt van Safa Kizir laat in de tweede helft, 1-0.

Alle ingrediënten lijken aanwezig voor een mooie pot voetbal op sportpark De Biezen, waar om 14.00 uur wordt afgetrapt.

Graag tot dan!