Gemert zondag in derby tegen Blauw Geel’38

12 april 2023

Met de prima prestatie tegen VVSB (3-1) nog vers in het geheugen maakt Gemert zich op voor de volgende uitdagende klus. Aanstaande zondag staat in Veghel de derby tegen Blauw Geel’38 op het programma.

De wereld ziet er voor Gemert een stuk zonniger uit dan voor de winterstop. De resultaten sinds de hervatting in januari hebben ervoor gezorgd dat onze zwartwitten enigszins afstand hebben genomen van de beruchte gevarenzone. Maar achterover leunen is er nog lang niet bij voor de ploeg van Reinald Boeren. De verschillen blijven gering en iedereen in het zwartwitte kamp is ervan doordrongen dat wekelijks alles uit de kast moet worden gehaald: de vlag pas uit kan als lijfsbehoud ook echt een feit is.

De opponent van zondag is een lastige en bezet een knappe vierde plaats op de ranglijst. Wel is Blauw Geel na een uitstekende eerste seizoenshelft aan een wat mindere fase bezig. De formatie van vertrekkend coach Niels van Casteren (hij staat volgend seizoen aan het roer bij UDI’19) wacht al 8 wedstrijden op een zege en heeft de derde plaats af moeten staan aan het Utrechtse Hercules.

Geert Oerlemans neemt aan het einde van het seizoen afscheid van vv Gemert. De middenvelder is bezig aan zijn eerste seizoen op sportpark Molenbroek en keert terug bij Rhode in zijn woonplaats Sint-Oedenrode, waar hij tot afgelopen zomer aanvoerder en een van de dragende spelers was in het vaandelteam.

Bespiegelingen vooraf hebben echter weinig zin. De derby heeft zijn eigen wetten en is altijd onvoorspelbaar. Dat bleek ook op 30 oktober van het vorig jaar toen Gemert al worstelend het toen in blakende vorm verkerende Blauw Geel op 1-1 wist te houden,

Naast de prestige, die altijd op het spel staat bij de derby, is er voor beide ploegen nog veel om voor te spelen. Gemert wil een nieuwe stap zetten op weg naar de veilige haven, terwijl Blauw Geel nog volop aast op de derde plaats, die aan het van het seizoen recht geeft op deelname aan de play-offs voor een plek in de tweede divisie.

Het zal dan ook ongetwijfeld een duel op het scherp van de snede worden, een wedstrijd die u als trouwe volger van onze club dan ook eigenlijk niet mag missen.

Dus graag tot zondag op het Prins Willem Alexander Sportpark in Veghel, waar de derby om 14.00 in gang wordt gefloten.