Gemert zet alles op ommekeer tegen DESO

6 april 2016

Gemert gaat er komende zondag alles aan doen om de drie punten in eigen huis te houden. De ploeg van Bert Ruijsch wil zich revancheren voor de blamage tegen TOP, afgelopen zondag, maar bovenal is een overwinning bittere noodzaak in de strijd om lijfsbehoud.  Tegenstander is DESO: ‘Door Eendracht Sterk Oss’. De Ossenaren staan achtste en hebben één punt meer en één wedstrijd minder gespeeld dan de zwartwitten

Gemert moet vol aan de bak in de resterende vijf wedstrijden van het seizoen. De ploeg wil koste wat kost voorkomen dat het rechtstreeks degradeert of tot nacompetitievoetbal wordt gedwongen. Vooralsnog staan de zwartwitten op een elfde plek, een positie die betekent dat de ploeg straks de playoffs ingaat. Dat zou een flinke verlenging van het seizoen betekenen en een ongewis avontuur. De nummers 11 en 12 van de drie hoofdklassen (zes in totaal) spelen de playoffs met maar liefst achttien periodekampioenen van de verschillende eerste klassen. Zij strijden samen om slechts drie tickets voor de hoofdklasse. De laatste nacompetitiewedstrijd staat gepland op 12 juni. Bij een succesvol verloop telt het seizoen zes extra wedstrijden.

Zover is het echter nog niet. Gemert wil de rug rechten en gaat op zoek naar een flinke dosis nieuw zelfvertrouwen. De ploeg heeft in ieder geval alles nog in eigen hand. De zwartwitten hebben nog drie thuiswedstrijden voor de boeg, tegen DESO, DOSKO en Vlissingen, allemaal concurrenten in de onderste regionen.

De eerste slag moet zondag volgen. Tegenstander DESO is bezig aan een goede reeks. De manschappen van vertrekkend trainer Niels van Casteren – hij  verkast in de zomer naar Blauw Geel ’38  –  wonnen de laatste drie wedstrijden.  Afgelopen zondag werd OSS’20 verslagen (2-1), vorige week Gestel (4-0) en twee weken geleden was DESO met 1-2 te sterk uit bij Halsteren.

Vorig jaar promoveerde DESO naar de Hoofdklasse B. De Ossenaren werden derde in de eerste klasse C, maar stroomden uiteindelijk door via de nacompetitie. In de finaleronde was de ploeg te sterk voor Beerse Boys.

Eerder dit seizoen stonden Gemert en DESO in Oss tegenover elkaar. De zwartwitten moeten een voorbeeld nemen aan de wedstrijd van destijds. Gemert pakte toen de volle buit en won met 0-3. Jasper Lalisang scoorde er twee en Joost Habraken één.

Het is duidelijk dat de ploeg meer dan ooit de steun van de eigen aanhang nodig heeft om uit de negatieve reeks te komen. Kom dus zondag naar sportpark Molenbroek om onze zwartwitten aan te moedigen op weg naar de ommekeer. De wedstrijd begint om 14.30 uur. Tot dan!

Een speciale actie voor Gemert 1- DESO: alle jeugd tot en met achttien jaar heeft gratis toegang. Voor leden geldt dit al, maar komende zondag ook voor niet-leden! Dus alle jonge supporters van Gemert: kom kijken, neem je vriendjes en vriendinnetjes mee, dos je uit in het zwartwit  en moedig onze eerste elftal aan!