Gemert zaterdagavond thuis tegen titelkandidaat VVSB

5 april 2023

Gemert maakt zich op voor twee lastige, maar ook interessante krachtmetingen. Aanstaande zaterdag (paaszaterdag) neemt de ploeg van Reinald Boeren het op eigen veld op tegen de nummer twee van de derde divisie VVSB. Acht dagen later staat in Veghel de derby tegen Blauw Geel’38 op het programma.

VVSB is met koploper ADO’20 in een spannende titelstrijd verwikkeld. Bij het ingaan van de winterstop bedroeg de achterstand op de Heemskerkers nog 7 punten. Deze marge is inmiddels teruggebracht tot slechts twee punten. De ploeg uit Noordwijkerhout, die ook de tweede periodetitel voor zich opeiste, is dan ook een serieuze kanshebber op het kampioenschap en promotie naar de Tweede Divisie.

Een van de bekendste spelers aan de kant van VVSB is zonder twijfel topscorer Leroy George. De uit Suriname afkomstige aanvaller kwam in het verleden uit voor FC Utrecht, NEC en Fortuna Sittard en was ook bij een aantal ploegen in het buitenland actief. Daarnaast herbergt de selectie nog een aantal spelers met een verleden in het betaald voetbal.

Het zal dan ook geen geringe opgave worden om tegen deze sterke tegenstander een resultaat te boeken. Gemert kan echter vertrouwen putten uit het feit dat in 2023 pas 2 keer werd verloren en dat zowel de nummer drie van de derde divisie Hercules (1-1) als koploper ADO’20 (0-0) na de winter niet wisten te winnen van onze zwartwitten.

Op 23 oktober van het vorig jaar eindigde de eerste ontmoeting tussen deze twee ploegen in Noordwijkerhout in een 5-2 zege voor de thuisclub. Voor Gemert waren toen T-Shawn Illidge en Wout Barten de doelpuntenmakers.

Met de steun van het thuispubliek hoopt Gemert zaterdagavond te kunnen stunten en VVSB een en liefst meer punten af te snoepen.

De aftrap op sportpark Molenbroek is om 18.00 uur

Graag tot dan!