Gemert zaterdagavond thuis tegen SteDoCo

5 oktober 2023

Gemert 1 kreeg vorige week bij Quick een gevoelige tik op de neus. De zwartwitten kunnen zich zaterdagavond revancheren met een goede prestatie voor eigen publiek tegen nummer drie SteDoCo.

SteDoCo staat voor Sterk Door Combinatie. De vereniging is opgericht in 1946 en afkomstig uit het Zuid-Hollandse dorp Hoornaar, gelegen net boven Gorinchem.

SteDoCo staat onder leiding van Rick Adjei, die eerder al voor de troepen stond van Kozakken Boys en GVV Unitas. Adjei wordt geassisteerd door ex-prof (o.a. Feyenoord), eenmalig international en assistent-trainer van Excelsior André Hoekstra.

De Zuid-Hollanders spelen al jaren in de derde divisie en waren vorig seizoen dichtbij promotie naar de tweede divisie. In de nacompetitie ging het uiteindelijk mis tegen GVVV.

SteDoCo eindigde vorig seizoen als derde in de reguliere competitie en die plek bezet de ploeg ook nu. Langzaam ontpopt de equipe van Adjei zich weer tot een van de sterkhouders en titelkandidaten in de derde divisie. De laatste weken zijn de roodzwarten met name tegen de Brabantse ploegen op schot. Zo werd twee weken geleden Blauw-Geel’38 in Veghel met 1-4 verslagen en ging vorige week OJC Rosmalen met de zelfde cijfers onderuit in Hoornaar.

Het zal voor Gemert dan ook geen gemakkelijk opgave worden om de punten in eigen huis te houden, maar het perspectief is mooi: met een driepunter wordt SteDoCo gepasseerd en haakt Gemert aan bij de subtop. De zwartwitten kunnen zich vasthouden aan het solide begin van het seizoen en de laatste thuiswedstrijd twee weken geleden tegen Sportlust’46, die eindigde in een 2-1 zege. De wrange nasmaak van het verlies tegen Quick werd afgelopen dinsdag overigens al een beetje weggespoeld in het oefenduel met TOP: 0-8.

Het belooft zaterdagavond derhalve een zeer interessante ontmoeting te worden. Wij nodigen u van harte uit om het zelf te komen aanschouwen op sportpark Molenbroek. Aanvang 18.00 uur.