Gemert zaterdagavond thuis tegen Sportlust’46

21 september 2023

De teleurstelling was woensdagavond groot in het zwartwitte kamp. De ploeg van Reinald Boeren realiseerde zich dat het zich met de uitschakeling in het KNVB-bekertoernooi tegen vierdedivisionist SJC ernstig tekort had gedaan. De ploeg zal de wrange smaak echter snel moeten wegslikken. Zaterdag wacht immers alweer het treffen met Sportlust’46, de nummer twee van de ranglijst.

Sportlust’46 is afkomstig uit Woerden en komt sinds het seizoen 2020/2021 uit in de derde divisie. De Utrechters staan onder leiding van de in het amateurvoetbal gepokte en gemazelde Jochem Twisker, die in het verleden onder andere coach was van Spakenburg, GVVV en Hercules.

Het wordt zaterdag interessant om te zien hoe Gemert omgaat met de omstandigheden. Los van het mentale tikkie was het fysiek een slijtageslag in Noordwijk, 120 minuten lang. Sportlust speelde ook midweeks – op dinsdag al – en gingen met 3-1 onderuit tegen DEM. Ook de Woerdenaren wisten dus niet door te dringen tot het hoofdtoernooi.

Maar die uitschakeling doet – net als bij Gemert trouwens – geen afbreuk aan de prima seizoensstart. De ploeg bezet een tweede stek dankzij overwinningen op Blauw Geel’38, OJC Rosmalen en sv Meerssen, een gelijkspel tegen SteDoCo en een nederlaag tegen koploper Barendrecht.

Gemert start zaterdag met het vertrouwen van een solide defensie, die nu al drie duels op rij de nul heeft gehouden. De grote stappen zijn voorin te maken, want voor de zwartwitten geldt ook een doelpuntendroogte van drie duels.

Graag zien we onze supporters zaterdagavond op sportpark Molenbroek voor een mooie avondwedstrijd en hopelijk weer eens een driepunter. Aanvang om 18.00 uur.