Gemert zaterdagavond thuis tegen rksv Nuenen

5 april 2017

Gemert 1 speelt zaterdag (8 april) na lange tijd weer eens een avondwedstrijd. Tegenstander op eigen veld is de nummer drie van de hoofdklasse B, rksv Nuenen.

Avondwedstrijden zorgen vaak voor wat extra cachet op sportpark Molenbroek. Het vaak in groten getale opgekomen publiek zorgt voor een prima sfeer, waarin onze jongens boven zichzelf uit kunnen stijgen.

Nuenen keerde vorige zomer na een afwezigheid van twee jaar terug in de hoofdklasse B, nadat de ploeg kampioen was geworden in de eerste klasse C. Dit seizoen presteert het nog vrij jonge Nuenen boven verwachting goed. De ploeg draait al het hele seizoen bovenin mee en was lange tijd in de race voor het kampioenschap. Helaas voor de ploeg kan door de titelaspiraties inmiddels wel een streep worden gezet.

Het duel in Nuenen op 1 oktober van het vorig jaar leverde een waar spektakelstuk op waarin onze zwartwitten uiteindelijk aan het langste eind trokken. In de bloedstollende eindfase stopte Gemert-doelman Sven van Ommeren toen met een katachtige reflex een strafschop, zodat onze ploeg met een zwaarbevochten 2-3 zege vertrok van sportpark Oude Landen.

Als beide ploegen aanstaande zaterdag weer zo’n partij op de mat kunnen leggen, wordt het smullen. Het duel 0begint zaterdagavond om 19.30 uur. Graag tot dan!