Gemert zaterdag thuis tegen Kloetinge

20 januari 2024

Omdat de wedstrijd tegen TOGB werd afgelast, had Gemert afgelopen week onverwacht een vrij weekend. Komende zaterdag pakken de zwartwitten de draad op met een thuiswedstrijd tegen vv Kloetinge, de huidige nummer 11 van de ranglijst.

VV Kloetinge is opgericht in 1931 en komt uit het gelijknamige dorp, onderdeel van de Zeeuwse gemeente Goes. Het ringdorp Kloetinge is een van de oudste dorpen van Zuid-Beveland.

vv Kloetinge staat onder leiding staan van Jurriaan van Poelje, die aan het eind van het seizoen de overstap maakt naar mede-derdedivisionist UNA in Veldhoven. Hij laat een club achter die een enorme opmars achter de rug heeft. De ploeg werd de afgelopen twee seizoenen (!) kampioen en komt nu voor het eerst in haar historie uit in de derde divisie.

Met de 11e plaats verloopt het eerste seizoen op het nieuwe podium vooralsnog volgens plan. De formatie is bovendien sterk begonnen aan het tweede bedrijf: twee weken geleden werd met 0-2 gewonnen bij Blauw-Geel’38. Maar Gemert hoefde niet gewaarschuwd te worden. In de uitwedstrijd werd het weliswaar 1-1, maar toen legden de Zeeuwen een heel aardige pot op de mat.

Gemert zal zaterdagavond supergemotiveerd aan de start verschijnen en van zins zijn om zich ten opzichte van het thuispubliek te revancheren voor de recente sof tegen TEC. De start op sportpark Molenbroek is zoals gebruikelijk op zaterdagavond om 18.00 uur.

Graag tot dan!