Gemert zaterdag op bezoek bij OJC

11 april 2024

Gemert wist afgelopen zondag voor de tweede keer dit seizoen de derby tegen Blauw-Geel winnend af te sluiten. Ook komend weekeinde staat er weer een Brabants onderonsje op het programma voor onze ploeg. Aanstaande zaterdag nemen de zwartwitten het in Rosmalen op tegen OJC.

OJC heeft het dit jaar een stuk lastiger dan vorig seizoen, toen de roodzwarten op een keurige 5e plaats eindigden. De ploeg van trainer Willem Leushuis staat op de 14e plaats en heeft slechts 2 punten meer dan Groene Ster, dat op een play-off-plek staat.

De laatste weken is OJC echter goed op dreef. Twee weken geleden boog het in Veghel pas in blessuretijd voor Blauw-Geel (2-1), terwijl afgelopen weekend een even knappe als verdiende 2-1 zege werd geboekt in de lastige uitwedstrijd tegen Hoek.

Gemert kent helemaal geen zorgen meer als het gaat om de degradatieplekken. De equipe van Reinald Boeren kan de laatste zes duels vrijuit spelen en reist met een goed gevoel af naar Rosmalen. De knappe overwinningen de laatste weken op Barendrecht (0-2) en Blauw-Geel (2-1) hebben het zelfvertrouwen een boost gegeven.

Toch zal Gemert op haar hoede zijn, zaterdag. De zwartwitten hebben het dit seizoen vaak lastig tegen een lager geklasseerde tegenstander en OJC is traditioneel een moeilijke tegenstander voor onze ploeg. Dat bleek ook in de eerste ontmoeting dit seizoen, toen Gemert door een late treffer van Noël van Gerven ternauwernood een gelijkspel uit het vuur sleepte, 1-1.

Voor OJC-verdediger Lex van Dijk zal het een bijzondere ontmoeting worden. Hij verruilt komende zomer namelijk sportpark De Groote Wielen voor sportpark Molenbroek

De aftrap is zaterdagavond om 19.00 uur.

Graag tot dan in Rosmalen!