Gemert zaterdag naar koploper Barendrecht

27 maart 2024

Aanstaande zaterdag gaat Gemert op bezoek bij de lijstaanvoerder in de derde divisie BVV Barendrecht. De ploeg van Leen van Steensel kan zich in de razend spannende titelstrijd geen punterverlies veroorloven. Onze zwartwitten willen het duel in Zuid-Holland aangrijpen om de zure nasmaak van het gelijkspel tegen SV Meerssen van zich af te spelen.

BVV Barendrecht dat voor het seizoen al gold als een van de favorieten voor de titel is ijzersterk uit de winterstop gekomen. De Roodwitten namen een paar weken geleden de eerste plaats in de derde divisie over van SteDoCo en hebben op dit moment een voorsprong van drie punten op de ploeg uit Hoornaar.

Gemert kan zaterdag rekenen op een warme ontvangst. Niet alleen kan Barendrecht zich in de titelstrijd geen puntverlies veroorloven, de gedachten van de ploeg van Leen van Steensel zullen deze week ongetwijfeld nog wel eens terug zijn gegaan naar die koude zaterdagavond eind oktober vorig jaar toen Barendrecht in Gemert een pijnlijke 4- 1 nederlaag leed.

Het gelijkspel tegen SV Meerssen afgelopen zondag voelde als een ijskoude douche voor onze zwartwitten die in de laatste vijf minuten een comfortabele 3-0 voorsprong verspeelden.

De equipe van Reinald Boeren is hierdoor misschien nog wel meer gebrand op een goed resultaat zaterdag. Gemert kan hierbij vertrouwen putten uit het feit dat de ploeg twee weken geleden nog iedereen wist te verrassen door met 1-3 te winnen bij nummer twee SteDoCo.

Een resultaat is zaterdag dan ook zeker mogelijk, maar dat onze ploeg een lastige middag tegemoet zal gaan staat buiten kijf.

Bent u erbij om onze jongens te steunen? Het duel op Sportpark de Bongerd begint op het klassieke tijdstip van 14.30 uur.

Uiteraard is het duel ook te volgen op het twitteraccount van vv Gemert.