Gemert woensdagavond thuis tegen Groene Ster

6 september 2022

Gemert staat aan het begin van een boeiende week. Woensdagavond komt Groene Ster op bezoek op sportpark Molenbroek, vier dagen later (zondag 11 september) staat de derby tegen UDI’19 voor het eerste sinds het seizoen 2018/2019 weer op de rol. Voor de supporters twee thuiswedstrijden om naar uit te kijken.

Er zijn in het voetbal weinig zekerheden, maar één ervan is dat Gemert en Groene Ster elkaar minimaal twee keer per seizoen treffen. Al vele jaren komen de ploegen elkaar tegen. Eerst in de hoofdklasse en sinds 2019 – toen beide ploegen tegelijkertijd de sprong maakten – in de derde divisie.

Onze zwartwitten staan na de knappe zege bij Quick (0-3) op 6 punten uit 3 duels. De ploeg van Maurice Verbunt is het seizoen minder begonnen. De groenwitten verloren thuis van ADO’20 (0-2) en TOGB (1-3) en kwamen bij OJC Rosmalen niet verder dan 1-1. Met één punt uit drie wedstrijden bezet de Groene Ster op dit moment de 16e plaats.

Maar de competitie is nog veel te pril om welke conclusie dan ook te trekken. Het verleden heeft ons bovendien geleerd dat confrontaties tussen Gemert en Groene Ster, in de competitie of in de beker, altijd op zichzelf staan, waarbij het verloop niet te voorspellen is. Vorig seizoen wist Gemert niet te winnen van de Zuid-Limburgers; in Heerlerheide sleepte Groene Ster in de allerlaatste minuut een puntje uit het vuur, 3-3. In Gemert zegevierde Groene Ster met 1-2.

Hopelijk kunnen onze zwartwitten woensdagavond de punten wel in eigen huis houden. Onnodig te zeggen dat de ploeg uw steun daarbij goed kan gebruiken. U bent van harte welkom op sportpark Molenbroek, waar om 20 uur wordt afgetrapt.