Gemert woensdagavond thuis tegen DEM, aftrap om 20 uur

21 maart 2022

Het zijn drukke tijden voor de selectie van Gemert. Na de gewonnen thuiswedstrijd tegen Westlandia, afgelopen zondag, staat er woensdag (23 maart) alweer een thuiswedstrijd op het programma. Tegenstander is dan DEM uit Beverwijk.

Gemert-DEM is een ontmoeting tussen de nieuwe nummer één en de nummer laatst van de ranglijst. Van onderschatting zal echter geen sprake zijn bij Gemert. DEM heeft de punten keihard nodig en staat bekend als een goed voetballende ploeg. Alleen het maken van doelpunten wil niet altijd lukken bij de Noord-Hollanders, die in 19 wedstrijden slechts 12 keer wisten te scoren.

Ook in de eerste ontmoeting tussen DEM en Gemert, op 19 september, bleek DEM een geduchte tegenstander. Gemert boekte destijds door treffers van Joop Daniëls uit een strafschop en Ralf Kemper een 1-2 zege, maar had negentig minuten weinig tot niets te vertellen in Beverwijk en mocht de handen dichtknijpen met de drie punten.

DEM zal bovendien extra op scherp staan vanwege alle gebeurtenissen afgelopen week. Woensdag werd vanwege de slechte resultaten per direct afscheid genomen van trainer Kiri Kalaitzis. Hij werd afgelost door Ron Bouman. In de daaropvolgende wedstrijd, afgelopen zondag, werd Hoogland met 0-1 aan de kant geschoven. Een schokeffect? De Beverwijkers gaan in ieder geval proberen om die driepunter een goed vervolg te geven.

Gemert is na de zege op Westlandia koploper in de Derde Divisie. Een status die de nodige druk mee zal brengen. Van uitdager zijn de zwartwitten nu prooi geworden en het wordt interessant om te zien hoe Gemert daarmee zal omgaan.

Gemert realiseert zich echter ook dat het seizoen nog erg lang is, we zijn pas net over de helft. De ploeg van Reinald Boeren geniet met volle teugen van het onverwachte topseizoen en kan voorlopig nog lekker vrijuit blijven voetballen. Ook woensdagavond tegen DEM, wetende dat de ploeg voor eigen publiek vaak tot wat extra’s in staat is.

Hopelijk bent u dan ook weer in groten getale aanwezig om onze jongen te steunen. Er wordt om 20 uur afgetrapt.

Graag tot woensdag!