Gemert woensdag uit tegen UNA

4 oktober 2022

De derde divisie B kent deze week een midweekse speelronde. Voor Gemert staat er na de derby tegen OJC in Rosmalen weer een ontmoeting dichtbij huis op het programma. Dit keer kruist de ploeg in Veldhoven de degens met UNA.

Na de 1-0 nederlaag tegen OJC is het voor de zwartwitten zaak om de koppies weer snel fris te krijgen. De ploeg zal er woensdagavond alweer moeten staan om na drie nederlagen op rij eindelijk weer eens een of meer punten aan het totaal toe te kunnen voegen.

UNA staat na het gelijkspel tegen HSC’21 (1-1) weliswaar maar drie plaatsen boven onze ploeg, maar de geelzwarten hebben nog een wedstrijd (uit bij TOGB) tegoed. Daarnaast verloor de formatie van trainer Harrie Gommans dit seizoen nog maar één keer (thuis van VVSB, 1-2) en geeft het erg weinig weg. In 7 duels incasseerde UNA slechts 5 tegentreffers.

Het geblesseerd wegvallen van Ralf Kemper en Safa Kizir tegen OJC was een lelijke streep door de rekening voor Gemert. Ook Kianu Verlinden was niet fit toen hij werd gewisseld. Hun meespelen woensdagavond is onzeker. Hopelijk hebben de zwartwitten vertrouwen kunnen tanken uit het feit dat ze in Rosmalen in de tweede helft een stuk beter en vooral stabieler voor de dag kwamen.

Gemert heeft daarnaast nog wat recht te zetten tegen UNA. Op 13 februari van dit jaar werd het in Veldhoven 0-0, een resultaat waar Gemert toen haar handjes mee dicht mocht knijpen. Een paar maanden later op 2e paasdag werd het in Gemert 1-2 voor UNA.

Twee wedstrijden waar de spanning van afdroop en zo zal het ook woensdagavond weer zijn. Voor beide ploegen zijn de belangen immers groot. UNA moet winnen om aansluiting te houden met de subtop, Gemert wil in Veldhoven graag een einde maken aan de negatieve reeks van de laatste weken.

De aftrap woensdagavond op sportpark Zeelst in Veldhoven is om 20.00 uur.

Graag tot dan!