Gemert wint ruim van sv Deurne

25 augustus 2018

Gemert 1 heeft zaterdagavond met ruime cijfers gewonnen van eersteklasser sv Deurne.

Gemert-coach Reinald Boeren had een aantal wijzigingen doorgevoerd ten opzichte van de succesvolle, maar zware bekerwedstrijd tegen HSV Hoek, afgelopen woensdag. De score in het treffen met de buurman werd opengebroken door Thijs van Pol. De spits maakte zichzelf knap vrij tussen een paar Deurne-verdedigers en drukte vervolgens af: 1-0.

Gemert was negentig minuten lang de bovenliggende partij . Toch was Deurne dichtbij de gelijkmaker. Het aluminium stond de 1-1 in de weg. Niet veel later, kort voor het rustsignaal, lag vervolgens de 2-0 in de touwen. Ralf Kemper schoot raak.

In de rust werd – naast een aantal andere wissels – Ties van Zon ingebracht. De jonge linkervleugelverdediger uit de eigen opleiding maakte daarmee zijn debuut in het eerste elftal.

Een paar seconden na de hervatting stond de 3-0 al op het bord via Thijs van Pol. Gemert had in de tweede helft niets meer te duchten van de blauwwitten en liep gestaag verder uit. Lars Teuben maakte er 4-0 van. Het slotakkoord was voor Sander Vereijken.

Komende dinsdag speelt Gemert 1 tegen HVCH uit Heesch. Die wedstrijd begint om 20.00 uur, maar de helften zullen wellicht wat ingekort worden. Dat is de laatste wedstrijd voordat op zondag 2 september de competitie losbarst met voor Gemert een uitbeurt tegen Halsteren.

Meer wedstrijdfoto’s van Frans Brzoskowski in het album op deze site.