Gemert wint ruim van Nivo Sparta, 5-1

18 juli 2021

Gemert 1 heeft de tweede oefenwedstrijd met het oog op het nieuwe seizoen ruimschoots gewonnen. Zaterdageersteklasser Nivo Sparta werd zaterdagavond met 5-1 verslagen.

Na de 2-2 tegen de Helmond Sport, afgelopen dinsdag de ouverture van de oefencampagne, pakten de zwartwitten het tweede duel in de voorbereiding voortvarend aan. Binnen het half uur was het 3-0, via een ongelukkige eigen goal van Nivo, een raak schot van Jorzolino Falkenstein uit de rebound en een doelpunt van Erwin van den Broek.

Na rust ging Gemert door met het uitbouwen van de score. De 4-0 kwam voor rekening van Dylan van Diepen, de jonge aanvaller van het hoogste jeugdteam JO19-1 die ook tegen Helmond Sport al aan het grote werk mocht ruiken. De laatste Gemertse treffer kwam van de voet van Joop Daniëls, die scoorde via een penalty nadat hijzelf onreglementair was gestuit in het zestienmetergebied.

In het tweede deel van de tweede helft werd er volop doorgewisseld. Gemert bleef de sterkere partij, maar de doelpuntenmachine stokte. Nivo Sparta deed nog iets terug met de 5-1.

De volgende oefenwedstrijd is komende zaterdag (24 juli) tegen het Zuid-Hollandse SteDoCo, uitkomend in de derde divisie zaterdag. Aanvang op sportpark Molenbroek is 14.30 uur.

Startopstelling Gemert: Tielemans, Leijten, Brugmans, Jacobs, Van den Broek, Lammers, Ben Rouba, Mezziani, Daniëls, Van Diepen, Falkenstein.
Wisselspelers: Van Loon, Van Lee, Cas Jansen, Van Zutphen, Van den Heuvel, Sem Jansen.

• Zaterdag 24 juli: Gemert-Stedeco, 14.30 uur.
  • Zaterdag 31 juli: GVVV-Gemert, 15.30 uur.
  • Zaterdag 7 augustus: UDI’19-Gemert (Odiliapeel) 17 uur
  • Dinsdag 10 augustus: Gemert-Achilles Veen, 20 uur.
  • Zaterdag 14 augustus: Bekerprogramma.
  • Dinsdag 17 augustus: Gemert-Willem II O21, 20 uur.
  • Zondag 22 augustus: Start competitie.
  • Dinsdag 31 augustus: Mierlo-Hout-Gemert, 20 uur.