Gemert wint oefenpot tegen HVCH

9 januari 2023

Gemert 1 is de voorbereiding op de tweede seizoenshelft gestart met een overwinning op HVCH. In een doelpuntrijke wedstrijd stond de teller na negentig minuten op 6-3 in het voordeel van de zwartwitten.

Tegen de vierdedivisionist uit Heesch maakte nieuwkomer Niels Fleuren zijn officieuze debuut. Voor rust speelde de oud-prof, deze winter overgekomen van De Treffers, als centrale verdediger, na rust op de linksbackpositie. Opvallend gezicht in het elftal was ook Joost Habraken. De voormalige aanvoerder, die afgelopen seizoen stopte, is op verzoek van de club voorlopig weer aangesloten bij de selectie. Samen met de staf gaat hij bekijken of en hoe hij in de komende periode een bijdrage kan gaan leveren.

Gemert – HVCH kende een vrij bizar scoreverloop, zeker voor rust. Gemert kwam op voorsprong via Ralf Kemper, maar had vervolgens een slechte periode. De opponent scoorde liefst drie keer, waardoor de thuisploeg na een half uur tegen een 1-3 achterstand aankeek. Maar nog voor rust werd de schade gerepareerd door doelpunten van Bram Jacobs, opnieuw Ralf Kemper, Joost Habraken en een penalty van Jasper Waalkens, die met meerdere assists een belangrijk aandeel had in de Gemertse productie.

Na rust werd het rustiger voor de doelen. Alleen Sidi Kourouma scoorde nog op aangeven van Wout Barten en bepaalde daarmee de eindstand op 6-3. Bij de zwartwitten maakten na rust de jongelingen Daan Braat en Niels Vijverstra, spelers van JO19-1, hun opwachting.

Dinsdagavond speelt Gemert de tweede oefenwedstrijd van 2023; thuis tegen sv Venray. Aanvang is 20.00 uur.

GEMERT: Tielemans; Deben (Meyssen), Fleuren, Jacobs, Migchels, Oerlemans, Habraken (Vijverstra), Barten,  Kizir (Kourouma), Kemper (Braat), Waalkens.

Meer wedstrijdfoto’s van onze fotograaf Frans Brzoskowski in het album op deze site.