Gemert wint oefenduel van Middlesbrough 018

26 juli 2022

Gemert heeft dinsdagavond ook de tweede wedstrijd in de voorbereiding gewonnen. Op Sportpark Molenbroek waren de zwartwitten met 4-2 te sterk voor het jeugdteam van de Engelse profclub Middlesbrough. Nieuwkomer Jasper Waalkens gaf met drie treffers gelijk zijn visitekaartje af in dit duel.

Gemert begon slecht aan de wedstrijd, al na 12 seconden ging de verdediging van Gemert in de fout, wat door de Engelse beloftes genadeloos werd afgestraft, 0-1

In de 8e minuut was het echter alweer gelijk toen Jasper Waalkens een vrije trap vanaf de rand van het zestienmetergebied ineens achter de Engelse doelman schoot, 1-1. Hierna was het Middlesbrough dat de wedstrijd dicteerde maar kwam Gemert in de 25e minuut op voorsprong, toen Bram Jacobs uit een corner van Jasper Waalkens snoeihard raak kopte, 2-1. Zaterdag gebeurde dat ook al in Nuenen. In deze stand kwam voor rust ondanks een paar goede kansen voor Middlesbrough geen verandering meer.

In de rust wisselde Reinald Boeren een groot aantal spelers, zo kwamen o.a. jorzolino Falkenstein, T-Shawn lllidge (die zijn eerste officieuze minuten voor Gemert 1 maakte), Safa Kizir en Romeo Okonkwo in het veld.

Aan het spelbeeld veranderde dit weinig. Gemert had het lastig tegen het vlot combinerende Middlesbrough en kwam nauwelijks aan het voetballen toe. Het was voornamelijk aan de sterk ingevallen Romeo Okonkwo te danken dat de voorsprong van Gemert intact bleef

Met een van de spaarzame aanvallen in de tweede helft bouwde Gemert in de 65e minuut de voorsprong verder uit. Na een overtreding op Safa Kizir mocht Jasper Waalkens vanaf elf meter aanleggen en hij klaarde het klusje onberispelijk.

Vijf minuten voor tijd leek het nog even spannend te worden toen Middlesbrough de achterstand verkleinde tot 3-2, maar met een magnifieke vrije trap zorgde Jasper Waalkens twee minuten later voor een prachtig slotakkoord van dit boeiende oefenduel, 4-2.