Gemert wil laatste stap zetten; afscheid Jorzo nadert

10 mei 2023

Gemert is dichtbij handhaving, maar veilig is de ploeg nog niet. Met nog één driepunter is lijfsbehoud zo goed als zeker, dus dat is het grote doel voor komende zondag als de zwartwitten op bezoek gaan bij GVV Unitas.

Het seizoen 2022-2023 loopt op zijn eind. Nog drie wedstrijden staan er op de rol. Na de uitwedstrijd tegen GVV Unitas wachten nog een laatste thuiswedstrijd tegen DEM (21 mei) en op 28 mei sluiten de zwartwitten de competitie af in Haaksbergen tegen HSC’21.

Gemert reist met een goed gevoel naar Gorinchem. Door de zege op Baronie (2-0) heeft de zwartwitte equipe nu vier punten voorsprong op O.S.S.’20 en Groene Ster en zes op nummer vijftien JOS. Gezien het grote verschil in doelsaldo tussen Gemert (-13) en de Amsterdammers (-37) zou een driepunter bij Unitas betekenen dat Gemert de zorgen definitief achter zich kan laten.

Jorzolino Falkenstein is bezig aan zijn laatste wedstrijden voor Gemert 1. De 34-jarige aanvaller neemt aan het einde van dit seizoen (volgende week zondag is de laatste thuiswedstrijd) afscheid van de zwartwitten, zo is in goed overleg besloten. ‘Jorzo’, afgelopen zondag nog goed voor de beslissende 2-0 tegen Baronie, is bezig aan zijn derde periode bij Gemert. Hij was een van de spelers die in 2010 zondagamateurkampioen werd, speelde daarna in het seizoen 2012-2013 op sportpark Molenbroek en keerde in 2021 terug op het oude nest.

Het zal zondag voor onze jongens zeker niet eenvoudig worden in het Zuid-Hollandse vestingstadje. De ploeg van Hans de Jong is aan een sterke periode bezig en is na de winst afgelopen weekend bij Blauw-Geel (1-2) samen met het Haagse Quick een voorname kanshebber op de derde en laatste periodetitel. Quick staat op pole-position met 19 punten uit 8 duels, Unitas volgt met 16 punten uit 8 duels, dus de Gorinchemmers hebben nog alles om voor te spelen tegen Gemert.

De eerste ontmoeting tussen de twee teams in november liep uit op een behoorlijke teleurstelling voor onze ploeg. Na een ware horrorstart (Gemert keek binnen een kwartier al tegen een 0-2 achterstand aan) verloren de zwartwitten uiteindelijk met 2-3. Vooral spits Robert Mutzers, die inmiddels al 23 keer doel trof, ontpopte zich toen als plaaggeest en is iemand om ook zondag extra in de gaten te houden.

Gemert krijgt op het mooie hoofdveld van sportpark Molenvliet dus de mogelijkheid om revanche te nemen. Kom de ploeg aanmoedigen in een poging om ook de laatste stap richting lijfsbehoud te maken. De wedstrijd begint om 14.00 uur.

Graag tot dan!