Gemert wijkt uit voor bekerduel met Feyenoord

4 september 2018

De wedstrijd Gemert-Feyenoord wordt op 27 september gespeeld in het SolarUnie-stadion in Helmond. Het bestuur van de hoofdklasseclub heeft met name om veiligheidsredenen besloten om uit te wijken naar de accommodatie van Helmond Sport.

Zaterdag 27 augustus, nu een kleine anderhalve week geleden, werd Gemert bij de loting voor de eerste ronde van de TOTO KNVB Beker gekoppeld aan Feyenoord. Voor vv Gemert een droomloting, die met groot enthousiasme is ontvangen bij vrijwilligers en supporters.

Insteek is vanaf het eerste moment geweest om Feyenoord te ontvangen op het eigen sportpark Molenbroek. Er zijn tal van gesprekken gevoerd met belanghebbende partijen, zoals KNVB, Feyenoord, politie Rotterdam, politie Gemert-Bakel-Laarbeek en gemeente Gemert-Bakel. Er zijn adviezen ingewonnen en er zijn door veiligheidscoördinatoren bezoeken gebracht aan de accommodatie.

Alles is in de voorbije dagen op een rij gezet en tegen elkaar afgewogen en het bestuur heeft besloten om Helmond Sport te vragen om deze bijzondere bekerwedstrijd in het SolarUnie-stadion te huisvesten.  De leiding van de eerstedivisieclub  heeft aangegeven graag gastheer te zijn van beide clubs.

Het is geen gemakkelijk besluit geweest, zegt voorzitter Carlo Hazenveld. ,,Wij wilden héél graag deze wedstrijd op ons eigen sportpark spelen. Het is een geweldige kans en eer om een topclub als Feyenoord in het kader van een officiële wedstrijd in Gemert te ontvangen.  We hebben ook alles in het werk gesteld. Maar uiteindelijk hebben we ratio boven emotie moeten stellen en dit besluit moeten nemen.”

Hazenveld benadrukt dat de burgemeester geen negatief advies heeft gegeven. ,,De burgemeester heeft in alles met ons meegedacht en zich zeer constructief opgesteld.”

Vanaf nu gaan de voorbereidingen in volle vaart door. ,,Binnenkort komt alle informatie over kaartverkoop en andere invulling van de bekerwedstrijd naar buiten. Alle info wordt via deze site www.vvgemert.nl gecommuniceerd. We  gaan er samen met Helmond Sport een geweldig Gemerts feestje in Helmond van maken.”