Gemert weer snel in cadans: 2-5

Selectie 2021/2022
6 februari 2022

De lange corona- en winterpauze lijkt Gemert niet uit zijn cadans te hebben gehaald. In de eerste competitiewedstrijd sinds half november klopte de ploeg van Reinald Boeren zondagmiddag ADO’20 met overtuigende cijfers. Het werd in Heemskerk 2-5, door onder meer een hattrick van Ralf Kemper.

Wat een heerlijke herstart van de zwartwitten. In ieder geval cijfermatig. Vijf doelpunten tegen een ploeg die tot zondag nog maar zestien tegengoals incasseerde. Gemert rukte daarmee op naar de tweede plaats.

ADO’20 – Gemert werd een traktatie voor de toeschouwers. Niet dat het voetbal altijd zo goed was, verre van zelfs, daar viel genoeg op aan te merken, maar er gebeurde vanalles: veel goals, veel kansen, veel fouten, veel onvoorspelbaarheid ook door de moeilijke omstandigheden. De regen was weliswaar overgetrokken toen de wedstrijd begon, maar een straffe wind maakte het soms toch lastig voor de 22 op het veld.

Gemert, dat kon aantreden in de sterkste opstelling, had een vliegende start. In de tweede minuut werd Ralf Kemper diep gestuurd. De keeper van ADO’20, Nick Boom, kwam goed uit, onderschepte de bal die via via en met een beetje geluk (door een zwartwitte bril gezien) bij Willem den Dekker terecht kwam. De middenvelder deponeerde de bal van afstand fraai in het verlaten doel: 0-1.

ADO’20 schrok er niet echt van. De kracht van de Heemskerkers ligt op het middenveld en voorin; ze slaagden er regelmatig in om de Gemertse verdediging te verontrusten. In de 15e minuut kwam dan ook de niet onverdiende gelijkmaker op het bord. Jan-Willem Tesselaar drukte af, Stefan Tielemans redde, maar had geen verweer meer tegen de rebound van dichtbij van Danny Lute.

En in een vloek en een zucht stond ook de 2-1 op het scorebord. Gemert had voor rust de wind mee, maar figuurlijk gezien niet in deze fase. Een overtreding van Jens Leijten werd bestraft met een penalty en Tesselaar joeg de bal in de kruising.

Het was zo’n wedstrijd waarin de kansen snel keerden. Gemert was niet uit het veld geslagen en vond regelmatig gaatjes in de kwetsbare laatste linie van de thuisploeg. Vier minuten na de 2-1 repareerde Chafik Mezziani de schade. Hij mocht het van dichtbij proberen na een voorzet van Willem den Dekker. Twee keer strandde zijn inzet op een Heemskerks lichaam, de derde keer was het wel raak: 2-2 binnen ruim twintig minuten. Het is weleens saaier geweest rond de lijnen.

Het spel bleef daarna een beetje zoals het weer: onstuimig. De ploegen gaven elkaar niet veel toe. In de slotfase van de eerste helft gaf Gemert zichzelf nog een flinke boost. Ralf Kemper kreeg de ruimte en maakte oog in oog met Boom geen fout: 2-3.

Onder de thee maakte Gemert zich op voor een zware tweede helft. met de wind tegen en een ADO’20 dat op zoek moest naar de gelijkmaker: alle kaarten lagen nog op tafel op sportpark de Vlotter.

Dat bleek ook in de eerste minuten na rust. Stefan Tielemans moest ingrijpen bij de tweede paal en even later kreeg ADO 20 een prima mogelijkheid; de bal ging over.

Gemert doorstond die periode en trok de wedstrijd vervolgens naar zich toe. Op het uur tekende Ralf Kemper voor zijn tweede van de middag en zijn tiende van het seizoen. Hij kreeg eerst een dot van een kans, maar was – de keeper al voorbij – niet accuraat met het terugleggen op een van de instormende ploeggenoten. Maar bij de eerstvolgende aanval kon hij alsnog juichen. Kemper prikte raak en maakte er 2-4 van.

Daarna pakte Gemert de controle in de wedstrijd. De ploeg werd voor rust nog weleens verrast door de ADO-aanvallers, maar had alles nu in de smiezen. Er werd nauwelijks nog een kans weggegeven aan de thuisploeg, die het toch amechtig probeerde.

Mooi was ook dat de invallers het goed deden. Zeker Dylan van Diepen trok meteen de aandacht naar zich toe met zijn snelheid en gedurfde spel. De verdediger van ADO moest meteen aan zijn shirtje gaan hangen ten koste van een gele kaart.

Niet veel later stond de jonge aanvaller ook aan de basis van de beslissing in de wedstrijd. Zijn inzet stuiterde via de paal terug in het veld, waar Ralf Kemper stond te wachten. Hij maakte zijn derde, completeerde de hattrick en sloeg de laatste hoop van ADO’20 aan gruzelementen: 2-5.

Zo bleven de zwartwitten ook in de twaalfde competitieronde ongeslagen. En dat was een heerlijke conclusie na een eerste wedstrijd na zo’n lange pauze. Volgende zondag staat de volgende inhaalwedstrijd op het programma; de derby tegen UNA uit Veldhoven.

Tielemans; Leijten, Jacobs, Van Loon, Van den Broek, Lammers, Habraken (80. Meyssen), Den Dekker, Mezziani (72. Van Diepen), Daniëls (72. Falkenstein), Kemper (85. Brugmans}.