Gemert Vrouwen 1 hervat competitie met zege op Maasbree

22 januari 2023

Het kalenderjaar 2023 kon niet beter beginnen voor het vrouwenvaandelteam van vv Gemert. Nadat dinsdag de kwartfinale werd bereikt in de bekercompetitie, kon zondag ook de eerste competitieoverwinning van 2023 genoteerd worden: 4-0 tegen MVC’19.

Hoewel vele wedstrijden werden afgelast vanwege de weersomstandigheden traden de Gemertse dames toch aan op het koude gras van sportpark Molenbroek. De zwartwitten lieten daar aan het vrouwenteam van MVC’19 uit Maasbree zien dat het verschil op de ranglijst een terecht verschil was.

Dat er wel even gewonnen zou worden van de bezoekers uit Limburg, die onderaan stonden, was geen vanzelfsprekendheid. Wie herinnert zich nog de wedstrijd in Venlo tegen FCV Venlo VR1 (die nu een-na-laatste staan) waar de Gemertse vrouwen nog een lelijke uitglijder maakten? Nee, deze keer verliep de wedstrijd gelukkig wel anders.

De zwartwitten waren erop gebrand om de koppositie te behouden en niet weer een keer de fout in te gaan tegen een lager geplaatst team. Als snel in de wedstrijd nam de thuisploeg het voortouw en dat resulteerde ook al vroeg in een voorsprong. Een vrije trap van Marieke kwam strak voor de goal van de tegenstander en Lynn was net iets sneller bij de bal dan de keepster van MVC’19. Een mooie uitslag leek in de maak, maar daar wilden de bezoekers niet aan meewerken.

Door het rommelige spel van beide teams en het vaak te haastige spel van de Gemertsen, kwamen er maar zelden nog doelpogingen, laat staan doelpunten. Een 1-0 ruststand was daardoor ook jammer genoeg het resultaat.

De zwartwitten kwamen echter beter en feller uit de kleedkamer en verdubbelden bijna direct na de aftrap in de tweede helft de score via een mooie schuiver van Maxime. Daarna werd het wel duidelijk dat Limburgse bezoekers geen recht meer hadden op de overwinning en door doelpunten van Manon (schot van net buiten de zestien) en Leonie (geplaatste bal onder de keepster van MVC’19 door) werd alweer de achtste competitieoverwinning genoteerd.

De Gemertse dames krijgen een weekje rust en spelen pas op zondag 5 februari weer een competitiewedstrijd. Ze spelen dan om 12.00 uur op Sportpark ’t Spansel in Sevenum tegen Sparta’18 VR1. Komt dat zien.