Gemert Vrouwen 1 klopt Boekel Sport

12 september 2022

Vorige week werd er voor de regionale bekercompetitie nog overduidelijk met 12-1 gewonnen van Sparta’25 Vrouwen 1, afgelopen zondag moest in Boekel de buur aan de andere kant van Gemert eraan geloven. De geelzwarte dames van Boekel Sport Vrouwen 1 konden niet voorkomen dat de Gemertse vrouwen met een 2-4 zege huiswaarts keerden.

Maar het ging allemaal niet van een leien dakje. Kaatje, de vaste en betrouwbare sluitpost van de zwartwitten, kon door omstandigheden niet aanwezig zijn. En de selectie was ook qua veldspeelsters niet helemaal compleet. Hierdoor moest hoofdcoach Jelle Roosjen al direct wat aanpassingen doorvoeren in zijn beoogde basisopstelling. Marieke, oud-keepster van Vrouwen 1, bleek echter een prima vervanger in het doel en gelukkig waren er voldoende reservespeelsters die de veldbezetting op volle sterkte konden brengen. Met name nieuwkomer Nienke en van een flinke blessure teruggekeerde Nikki speelden een prima wedstrijd. Ook in de verdediging bleek Romy een goede tegenstander van een van de gevaarlijkste speelsters van de thuisploeg, waardoor het aantal tegendoelpunten beperkt bleef.

Snel werd duidelijk dat al die aanpassingen weinig invloed hadden op het spel van Gemert. Al bij de eerste aanval van de Gemertse vrouwen (wel pas in de zesde minuut) werd er uit een corner gescoord door Ashly. Dat zij een goede aanwinst is voor het team, liet ze ook duidelijk zien aan de meegereisde Gemertse supporters. Nog voor rust prikte ze nog twee ballen achter de doelvrouw van Boekel Sport en maakte ze een zuivere hattrick compleet. Tussendoor had de thuisploeg ook nog gescoord, waardoor de kleedkamer werd opgezocht met een 1-3 ruststand.

Boekel Sport had in de wedstrijd meer balbezit dan de Gemertse ploeg, maar die bleek toch effectiever om te gaan met de kansen en goed gebruik te maken van de counter. Na rust scoorden beide ploegen nog éénmaal (Gemerts doelpunt door Janne), waardoor de tweede overwinning op rij een feit was en Vrouwen 1, met nog 1 bekerwedstrijd te gaan in de poule, nu koploper is en een vervolg in de bekercompetitie (bijna) niet meer kan ontgaan.

Komende zondag speelt Vrouwen 1 weer op sportpark Molenbroek (12.30 uur) en dan tegen de vrouwen van Erp VR1. Wij hopen weer op een groot aantal toeschouwers.