Gemert Vrouwen 1 onderuit in Venlo

23 oktober 2022

Het was pas de tweede competitiewedstrijd voor de Gemertse vrouwen, dus kon er ook nog weinig gezegd worden over hoe het team van hoofdcoach Jelle Roosjen erbij staat. De tegenstander van afgelopen zondag, FCV Venlo Vrouwen 1, had al meer wedstrijden gespeeld, maar nog geen punt binnen weten te slepen. Daar kwam deze keer toch verandering in; onze zwartwitten werden met een 3-1 nederlaag terug naar Gemert gestuurd.

De ambities van de Gemertse dames zijn hoog. In ieder geval hoger eindigen dan de vierde plaats van afgelopen seizoen. Maar daarin schuilt dan ook vaak het gevaar. Omdat de Venlose tegenstander nog geen punten had gehaald in de competitie en Gemert nog ongeslagen was (vooral in de bekercompetitie), was de verwachting dat ’het wel te doen moest zijn’.

De dames uit Venlo dachten er anders over en zorgden ervoor dat de gasten niet aan voetballen toekwamen. De thuisploeg was net iets feller in de duels, zat overal net iets sneller bij en had bij veel ballen ook het geluk aan hun zijde. Na een klein halfuur kwam FCV Venlo dan ook op voorsprong door een bal die via de lat en de rug van de Gemertse keepster in het doel belandde.

De groenwitten kregen hierdoor ook meer zelfvertrouwen en scoorden, met name door slordig en onrustig spel aan Gemertse zijde, voor rust nog de 2-0.

Na rust startten onze zwartwitten wat feller, wat resulteerde in wat kleine kansjes. Toch was het de thuisploeg die het verschil groter maakte. Gemert deed een kwartier voor het eindsignaal nog wel wat terug door een mooi afstandsschot van Maxime, maar het mocht niet meer baten.

De eerste nederlaag was een feit en is er weer wat werk aan de winkel om de volgende wedstrijden wel met een overwinning af te kunnen sluiten.

Komende zondag hebben de dames weer een uitwedstrijd en spelen dan in Esscharen tegen het eerste vrouwenteam van EGS’20. Aanvang wedstrijd: 10.00 uur.