Gemert Vrouwen 1 klopt koploper MVC

6 februari 2022

Het was al weer bijna 3 maanden geleden dat vv Gemert Vrouwen 1 op het veld stond om een competitiewedstrijd te spelen. Daarna gooide het C-woord vele malen roet in het eten en konden onze dames niet laten zien wat ze op de trainingen allemaal leerden. Afgelopen zondag was het dan toch zover. En niet de minste tegenstander stond tegenover onze zwartwitten. Het eerste damesteam uit De Mortel, dat in de eerste helft van de competitie Gemert nog met een 2-0 nederlaag naar huis stuurde, moest deze keer het onderspit delven en de 3 punten in Gemert achterlaten.

Het is en blijft een clash, een wedstrijd tussen Gemert en De Mortel. Vele speelsters kennen elkaar van het voetbalveld, maar zeker ook uit het privéleven. Deze ingrediënten, plus dat de Gemertse dames eindelijk weer eens een wedstrijd konden spelen, zorgden ervoor dat het publiek, dat gelukkig ook weer welkom was, kon genieten van een mooie wedstrijd met veel strijd.

MVC VR1, dat intussen in de 4e klasse-03 de koppositie had gepakt, kwam vol goede moed naar Gemert, maar het bleek al snel dat de Gemertse dames erop gebrand waren om een positief resultaat neer te zetten. Toch waren het de gasten uit De Mortel die na 10 minuten spelen brutaal op voorsprong kwamen. Maar deze stand bleef niet lang op het scorebord van het mooie hoofdveld van sportpark Molenbroek staan. Vier minuten later was het Marieke die een counter via Annelies beheerst afrondde en de stand weer gelijktrok. De spanning was terug.

Na een half uur spelen was het weer Marieke die het net vond. Dit keer werkte ze de bal uit een corner van Lynn achter de doelvrouw van MVC in het net. De voorsprong was een feit en deze werd ook niet meer afgegeven tot aan de rust.

De tweede helft was nog maar net begonnen en de geelzwarten uit De Mortel kregen al direct wat kansen, maar de verdediging en keepster van onze thuisploeg hield goed stand. Na een kwartier spelen leek Gemert de deur op slot te zetten, toen Lynn via een vrije trap de bal mooi in het doel krulde. De keepster van MVC zat er nog wel aan, maar de bal was niet te houden. Dit resulteerde in een nog fellere strijd waarbij beide teams niet veel toegaven en waarbij de bezoekers, met nog een klein half uur spelen op de klok, toch nog snel de aansluitingstreffer konden maken. Het werd dus nog spannend op sportpark Molenbroek.

Deze 3-2 stand werd met hangen en wurgen netjes naar de eindstreep gebracht en de eerste 3 punten waren dus een feit. 2022 was voor de Gemertse vrouwen goed begonnen.

Volgende week zondag speelt vv Gemert Vrouwen 1 in Uden tegen concurrent UDI’19 VR3. Aanvang wedstrijd: 13.00 uur op sportpark Parkzicht. Toeschouwers/supporters zijn vanzelfsprekend weer van harte welkom.

Bijschrift foto.

Spits Marieke Verbakel (hier op archiefbeeld) had met 2 doelpunten een groot aandeel in de overwinning.