Gemert vrouwen 1 blijft ver van degradatiezone door moeizaam gelijkspel

25 maart 2024

Met hangen en wurgen hebben de dames van hoofdcoach Jelle Roosjen een punt kunnen slepen uit de wedstrijd tegen degradatiekandidaat Pusphaira Vrouwen 1 uit Eindhoven. Na een onfortuinlijke 0-2 achterstand in de eerste helft, wisten de Gemertse dames er toch nog een gelijkspel uit te halen en werd er met een 2-2 stand weer een punt bijgeschreven aan het totaal.

De zwartwitten hadden de laatste weken niet veel punten weten te bemachtigen (slechts 1 punt uit 3 wedstrijden) en dus moest het zondag tegen de op een na laatst van de derde klasse, Pusphaira VR1 uit Eindhoven, maar gebeuren dat er weer eens 3 punten bijgeschreven konden worden.

Vanaf het begin werden de gasten onder druk gezet er werden er meer kansen gecreëerd dan weggegeven, maar om onverklaarbare redenen kon de bal niet in het Eindhovens doel gewerkt worden.

En dan gebeurt vaak wat er niemand verwacht; dan scoort de tegenstander. En dit gebeurde dus ook op sportpark Molenbroek. Slap uitverdedigen bezorgde de uitploeg een onverwachte voorsprong. Terwijl de thuisploeg bleef aandringen, maar ook kansen bleef missen, kwamen de Eindhovense dames zelfs op 0-2 door een weggetrapte bal die via een been van een speelster van Pusphaira direct in het Gemertse doel terug ketste. Een onverwachte tegenslag voor de Gemertse dames.

Na de pauze ging de zwartwitten naarstig op jacht naar de aansluitingstreffer, en die kwam ook vrij snel. Na 55 minuten had Lynn eindelijk wat meer geluk toen ze na een dieptepass van Nienke vrij voor het blauwwitgroene doel kwam en beheerst de bal binnen kon werken. De toon was gezet en de gasten kregen amper nog kansen en was het wachten op de gelijkmaker. Die kwam er ook na een benutte penalty, die de Gemertse dames verdiend kregen na een overtreding op Lynn binnen de zestien. Lynn kreeg kort daarna zelf nog de kans om de overwinning binnen te schieten, maar kreeg de bal helaas niet voorbij de Eindhovense goalie.

Door dit gelijkspel bleef de voorsprong op de degradatiezone nog steeds 6 punten en kan er zelfs ook nog naar boven gekeken worden.

De volgende wedstrijd is pas op 7 april als Gemert Vrouwen 1 aan zal treden tegen de vrouwen van SHH uit Herten. Aanvang is om 12:00 uur op sportpark De Wolfsberg. Tot dan maar eerst: fijne Paasdagen.