Gemert VR1 flink onderuit in Haps

4 oktober 2020

Het vrouwenvaandelteam van vv Gemert heeft zondag geen goed vervolg kunnen geven aan de start van de competitie. Waar de eerste wedstrijd nog overtuigend werd gewonnen, moesten onze dames tegen Hapse Boys VR1 met 6-1 het onderspit delven.

Anders dan bij de vorige wedstrijden, zowel beker- als competitieduels, begonnen de Gemertse dames in Haps goed en fel. Dat resulteerde na 5 minuten al in een fraai doelpunt. Annelies stuurde Lynn de diepte in en zij rondde beheerst af.

Daarna leek het wel of de Hapse tegenstandsters wakker geschud waren. Zij begonnen steeds beter te spelen en kregen ook al snel wat kleine kansjes op de gelijkmaker, waarbij onze zwartwitten wat slordiger werden in de passing. Het duurde echter nog tot de 20e minuut voordat die te verwachten gelijkmaker viel. De groenzwarte thuisploeg kreeg daarna vleugels en combineerde er lustig op los. Gemert VR1 had daarin weinig in te brengen en bij de rust stond er dan ook een 3-1 stand op het scorebord. Gemert moest aan het eind van de eerste helft ook nog een speelster door een blessure missen. Een overtreding op Laura van Els resulteerde in een, wat later bleek, serieuze kniekwetsuur. Hoe ernstig het is, zal later nog moeten blijken.

Vrouwen 1 van Gemert begon de tweede helft weer fel, maar de Hapse vrouwen waren voetballend toch net wat beter. Aan het eind van de wedstrijd kregen de zwartwitte dames nog wel wat kansen, maar de bal wilde niet de touwen in, wat aan Hapse kant wel lukte. Eindstand 6-1 in het voordeel van de thuisploeg.

Hopelijk kunnen de Gemertse dames aanstaande donderdag wel aan het langste eind trekken als ze de inhaalwedstrijd spelen tegen Avanti’31 VR1 uit Schijndel. Aanvang wedstrijd: 20.00 uur op sportpark Molenbroek.

Bijschrift foto:

Aanvoerster Annelies zet de scheids in het zonnetje vanwege de ‘Week van de Scheidsrechter’.